Naslov Utjecaj globalizacije na suvremeni menadžment
Autor Ljeposava Rosić
Mentor Boris Crnković (mentor)
Član povjerenstva Boris Crnković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Briš Alić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Lamza Maronić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za management, organizaciju i poduzetništvo) Osijek
Datum i država obrane 2016-07-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Globalizacija predstavlja ekonomski, kulturni i politički proces koji se odnosi na stvaranje i utvrđivanje pravila jedinstvenog svjetskog tržišta. U današnjem svijetu neprestanih promjena te sve veće globalizacije tržišta, poduzeća su primorana pronalaziti nova tehnička i tehnološka rješenja te prilagođavati svoje poslovanje novonastalim uvjetima. Od osobite važnosti je uporaba novih teorijskih spoznaja u području organizacije i menadžmenta kako bih se postigla i održala konkurentnost na svjetskoj razini. Stalno unapređenje poslovanja, promjene u organizacijskoj strukturi te standardizacija poslovnih procesa samo su neki od uvjeta za prilagodbu poduzeća globalizacijskim zahtjevima i izazovima. Globalizacija kao proces stvara neminovne promjene na svjetskoj sceni koje je nemoguće izbjeći. Globalno otvoreno tržište istovremeno nastoji dovesti do povećanja učinkovitosti, tehnološkog napretka te međunarodne integracije. Nastoje se postaviti visoki kriteriji kvalitete i učinkovitosti, traga se za novim načinima rada, proizvodnje i razmišljanja. Ovakvi promjenjivi uvjeti poslovanja zapravo izravno utječu na makro i mikro okruženje, što za organizacije i menadžment donosi brojne prilike, ali isto tako i prijetnje. Neke od glavnih karakteristika uspješnih organizacija koje posluju na globalnom tržištu su sljedeće: izražena orijentiranost ka timskom radu, usredotočenost na zaposlenike i potrošače, kontinuirano praćenje najnovijih informacijskih i tehnoloških dostignuća te ulaganje u sektor ljudskih resursa. Zadovoljavanje potreba globalnog tržišta te prilagođavanje proizvoda i usluga globalnim trendovima zahtijeva učinkovitu strategiju organizacije i pravovremeno djelovanje. Takva organizacija mora biti vođena suvremenim menadžmentom u kojem su funkcije planiranja, vođenja, organiziranja te upravljanja ljudskim potencijala na najvišoj razini. Kao takva, organizacija ima mogućnost uspjeti i opstati u globalnom okruženju.
Sažetak (engleski) Globalization represents economic, cultural and political process which is in connection with forming unique global market. In today’s world, where things change from hour to hour, and we can see big influence of globalization on world market, organizations are in constant search for new technological and technical solutions. Organizations are trying to adjust to new rules of global business world. It is very important to use new cognitions in the field of organization and management to keep competitive on world level. Continuous improvement, adjusting organization structure and keeping business process on same level can help organization to accept globalization and its challenges.
Globalization brings inevitable changes on global scene which is hard to escape. Globalization market is open, and is trying to increase effectiveness, technological progress and global interaction. Globalization asks for high criteria in quality and effectiveness, looking for new ways of work, production and thinking. All this effects on big and small level of management, organizations have lots of opportunities but most of them are faced with business threats. One of the main characteristics of successful organizations working on global market are teamwork, focus on employers and customers, keeping up with information and technical achievements and constant investment in human resources.
Satisfying needs of global market and adjusting the product to global trends, looks for effective strategy and prompt activity. These organizations look for modern management with the high level of organizing, leading and human resource management. If organizations are working on this they can survive in global surroundings.
Ključne riječi
globalizacija
menadžment
organizacija
svjetsko tržište
makro i mikro okolina
ljudski resursi
globalni trendovi
proizvodnja
upravljanje i vođenje
Ključne riječi (engleski)
globalization
management
organization
global market
human resources
global trends
leading
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:065481
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjer: Menadžment Smjer: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij EFOS REPOZITORIJ
Datum i vrijeme pohrane 2016-07-21 08:01:51