Naslov Utjecajna komunikacija u javnom govoru
Naslov (engleski) Influential Communication in Public Speech
Autor Tajana Kopp
Mentor Jasmina Lovrinčević (mentor)
Član povjerenstva Tihomir Živić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Lovrinčević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Vinaj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Odjel za kulturologiju (Katedra za knjižničarstvo) Osijek
Datum i država obrane 2016-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Komunikacija je sposobnost da se čovjek izrazi u svojoj okolini i da na taj način prikaže sebe ili nešto što predstavlja. Otkako postojimo komuniciramo na više načina, usmeno, pismeno i neverbalno kao što su pokreti i položaji tijela, izraz lica. Komunikacija je važna u svakom segmentu života, ne samo da komunicirajući izražavamo svoje osjećaje i ostavljamo dojam, već
komunicirajući sami učimo i podučavamo druge. U ovom radu opisano je kako izgleda valjana komunikacija, protok informacije od njenog nastajanja, njenog prenošenja pa sve do njenog dolaska primatelju. Opisan je ključ svake uspješne komunikacije i problemi na koje poruka nailazi. Današnje vrijeme je vrijeme u kojem je pravovaljana informacija potrebnija više nego ikada. U mnoštvu medija, literature s kojom se na bilo koji način pojedinac susreće, bilo to razonodno čitanje ili istraživanje, informacije koje čuje ili pročita u nekom trenutku za njega mogu značiti više ako zna u kojem je trenutku ona potrebna i kako može iskoristiti njezino značenje. Upravo zbog toga svaki pošilljatelj, stvaratelj neke informacije mora znati kako oblikovati poruku i na pravilan način osigurati da ona dođe do primatelja. Javni nastupi kao što su politički, odnosi s javnošću ili komercijalne reklame moraju imati jasnu i utjecajnu poruku na način da poruka ne bude agresivna i manipulacijska, već da na pravovaljani način ovisno o potrebi govora, odnosno nastupa, stvori sliku rečenog i samim tim oblikuje ili preoblikuje primateljevo mišljenje, tj. da u nekim slučajevima utječe na primateljevu odluku. Kroz ovaj rad će se pokušati prikazti kako izbjeći neželjenu manipulaciju već na pravilan način prikazti svrhu i cilj utjecajne komunikacije, pogotovo kada je ona potrebna za javni govor i kada je prvenstveno najbitnije očuvati reputaciju i ostaviti pravilan dojam, pogotvo ako se radi o nastupu pred više ljudi. U prvoj polovini rad, riječ će biti usmjerena na opće pojmove u komunikaciji i upoznavanje s informacijom i njena uloga. Druga polovina rada orijentirat će se na retoriku, njene pojmove, bit javnog govora i kao primjeri, govori u odnosima s javnošću, reklamno medijsko oglašavanje i politički govori i njihovo utjecanje na primatelje poruke.
Sažetak (engleski) Communication is the ability of a man to express in his environment and to display himself or something that he represents. Since we exist we communicate in different ways, oral, written and non-verbal such as gestures and body postures, facial expressions. Communication is important in every aspect of life, not only communicating to express feelings and leave an impression, but by communicating we learn and teach others. This thesis describes how valid communication looks, the flow of information from its formation, its transmission until it’s received by the recipient. The key to any successful communication and issues that the message comes across is described. Today is a time in which the valid information is more necessary than ever. In variety of media, literature that an individual faces, whether reading or researching, information’s heard or read at some point may mean more if the individual knows in which moment the information is needed and how to take advantage of it. This is why every sender, creator of some information has to know how to design the message and the proper way to ensure that it reaches the recipient. Public appearances such as political, public relations and commercial advertising must have a clear and influential message so that the message is not aggressive and manipulative, but in the valid way depending on the need of speech or appearance, to create a picture of the said and thus
forms or transforms the recipients option, that in some cases it affects the recipients decision. This thesis will try to show how to avoid unwanted manipulation, thus to right way to show the purpose and goal of the objective and the influential communication, especially when its necessary for public speaking and when it’s the primary to preserve the reputation and leave right impression, especially if it’s an appearance in front of a lot of people. The first half of the thesis will be directed to the general terms of communication and getting to know the information and its role. The other half of the thesis will focus on the rhetoric, its terms, purpose of public speech and as its examples speeches in public relations, media advertising and political speeches, thus their influence on the recipients of the message.
Ključne riječi
Komunikacija
retorika
persuazija
javni govor
politički govor
odnosi s javnošću
medij
informacija
Ključne riječi (engleski)
Communication
rhetoric
persuasion
public speaking
political speech
public relations
media
information
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:156:460739
Studijski program Naziv: Kulturologija; smjerovi: Kulturni menadžment, Medijska kultura, Knjižničarstvo Smjer: Knjižničarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra kulturologije uz naznaku smjera (mag. cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Naknadno digitalizirana
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij Repozitorij završnih i diplomskih radova Odjela za kulturologiju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Datum i vrijeme pohrane 2018-02-02 10:03:46