Naslov (hrvatski) | SKoKom do medijske pismenosti |
Naslov (engleski) | SCC Towards Media Literacy (Social and Communication Competencies Towards Media Literacy) |
Autor | Emina Berbić Kolar MBZ: 312451 |
Autor | Lidija Bakota MBZ: 290535 |
Autor | Maja Brust Nemet MBZ: 33313 |
Autor | Tomislav Levak MBZ: 350600 |
Autorova ustanova | Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku |
Autorova ustanova | Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Kroatistika |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija |
Sažetak (hrvatski) | Suvremeno digitalno doba i (novo)medijsko okruženje na globalnoj razini donose brojne izazove, uz potencijalne i realne aktualne opasnosti i prijetnje. Značaj i utjecaj različitih vrsta medija, koji se mijenjaju i razvijaju iznimno velikom brzinom, u posljednjih je nekoliko godina postao veći i snažniji nego ikada prije. Pri tome dominiraju novi mediji (engl. new media) i novi novi mediji (engl. new new media), zasnovani na računalnoj i digitalnoj tehnologiji, koje primarno obilježavaju brzo širenje informacija – nažalost, često i nekontrolirano – zatim dvosmjerna komunikacija te činjenica da su korisnici postali istodobno i proizvođači i konzumenti medijskih sadržaja, odnosno tzv. prozumeri (engl. prosumers). Posljedica toga su, između ostaloga, i brojne neželjene i negativne pojave u medijima i javnosti, kao što su pojačana proizvodnja i diseminacija dezinformacija i srodnih netočnih, neistinitih ili nepouzdanih informacija, potom internetske prijevare, narušavanje privatnosti, računalne krađe identiteta i drugih. Priručnik SKoKom do medijske pismenosti sadrži 15 radionica medijske pismenosti tematski podijeljenih u četiri cjeline: Mediji i kritičko mišljenje, Međuvršnjačka podrška, Komuniciram s drugima oko sebe te Mediji i emocije. Učenike se upućuje na medijski odgovorno ponašanje i na jačanje vlastitih socijalnih i komunikacijskih kompetencija u medijskom okruženju. |
Ključne riječi (hrvatski) | |
Ključne riječi (engleski) | |
Jezik | hrvatski |
Vrsta publikacije | Autorska knjiga-Znanstvena knjiga-Ostali udžbenici/priručnici |
Status objave | Objavljen |
Vrsta recenzije | Recenziran - međunarodna recenzija |
Verzija publikacije | Objavljena verzija rada (izdavačev PDF) |
Broj stranica | 56 |
ISBN | 978-953-8371-24-0 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:141:958449 |
Datum objave elektroničkog izdanja | 2024 |
Vrsta resursa | Tekst |
Izdavač | Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti |
Mjesto izdavanja | Osijek |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Repozitorij | FOOZOS Repozitorij |
Datum i vrijeme pohrane | 2024-04-04 07:13:30 |