Sažetak | Cilj ovog završnog rada je analiziranje načina rada kada je u pitanju upravljanje ljudskim
potencijalima / resursima, kako u Republici Hrvatskoj i hrvatskim veleprodajnim i
maloprodajnim poduzećima na tržištu, tako i na tržištu svjetske razine. Pokušat će se približiti
sama važnost upravljanja ljudskih potencijala u poduzeću, što to predstavlja za poduzeće, koji
ima utjecaj u poslovnom okruženju, kojim tehnikama, metodama i strategijama se služe takvi
odjeli u poduzeću, koji su njihovi zadatci... Među nekim od ciljeva i očekivanja ovog završnog
rada jest upoznati onoga tko čita sa temeljima i osnovama odakle uopće kreće upravljanje
ljudskim resursima, emocionalnom inteligencijom, te kako to primijeniti na zaposlenicima u
određenom poduzeću. Upravljanje ljudskim potencijalima se može nazvati menadžmentom koji
je zaslužan i od kojeg se očekuje da promatra, strukturira, kontrolira i vodi zaposlenike na onaj
način na koji su zaposlenici menadžmentu potrebni u poduzeću, kako bi dali maksimum od
sebe, te stvarali profit i rad u poduzeću, što je ujedno i glavni cilj poduzeća. Menadžment
ljudskih potencijala bi trebao svakog zaposlenika promatrati kao jedinku, prema jedinci
djelovati, dakle prema svakom drugačije, u svakom trenutku znati snage, slabosti, prilike i
prijetnje zaposlenika, te njima upravljati u određenim trenucima onako kako posao nalaže i
zahtjeva. Na osnovu toga lider može procijeniti koliko je potrebno motivacije, te jesu li
zaposlenici za nagrađivanje ili kažnjavanje. U Hrvatskoj se takav način još uvijek uvelike
upoznaje i sve više implementira u poduzeća, stoga će se u rezultatima istraživanja na ponekim
praktičnim primjerima prikazati kako to rade danas neki od uspješnih poduzeća, bilo to u
veleprodajnim ili maloprodajnim poduzećima. Među praktičnim primjerima naći će primjer
koji je 2020. godini ocijenjen kao top poslodavac partner, a to je JGL (Jadranski galenski
laboratorij), te će se kroz njihove primjere vidjeti što to oni rade drugačije i kako to stvaraju na
tržištu kao dodatnu vrijednost. |
Sažetak (engleski) | The aim of this final paper is to analyze the ways of work methods when it comes to human
resources / resources management, both in the Republic of Croatia and Croatian wholesale and
retail companies in the market, as well as in the world market. The research will try to get closer
to the very importance of human resource management in the company, what it represents for
the company, which impact does it have on the business environment, which techniques,
methods and strategies are being used by such departments in the company and what are their
tasks. Among some of the goals and expectations of this final paper is to introduce the reader
to the foundation and basics where human resource management starts from, emotional
intelligence and how to apply all of that on the employees in a particular company. Human
resource management can be called the management that is responsible and from which is
expected to observe, structure, control and guide employees in the way that they are necessary
in the management inside the company, so the employees can give their best, and also create
profit and useful labor in the company , which is also the main goal of the company. Human
resources management should view each employee as an individual, act towards them
differently, and treat each of them differently, know their strengths, weaknesses, opportunities
and threats of employees at all times, and manage them at certain times as the job requires.
Based on this, the leader can assess how much motivation is needed, and whether employees
have to be rewarded or punished. In Croatia, this method is still widely known and increasingly
implemented in companies, so the results of the research will show some practical examples of
how some of the successful companies do it today, either in wholesale or retail companies.
Among the practical examples will be the example that was rated as the best employer partner
in 2020, and that JGL (Adriatic Galenic Laboratory), which will see trough their examples what
they do differently and how to create in the market as added value. |