Naslov Uloga digitalne transformacije u suvremenom menadžmentu sportskih organizacija
Naslov (engleski) Role of digital transformation in contemporary management of sports organizations
Autor Tvrtko Galić
Mentor Željko Požega (mentor)
Član povjerenstva Boris Crnković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Barković Bojanić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Bestvina Bukvić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku Osijek
Datum i država obrane 2019-11-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 330 - Ekonomija. Ekonomska znanost
Sažetak Ovom doktorskom disertacijom pokušat će se pozicionirati važnost digitalne transformacije
poslovanja iz perspektive upravljanja sportskim organizacijama i općenito upravljanja u
industriji sporta. U suvremenom menadžmentu sportskih organizacija, kao i na svim društvenim
područjima korištenje digitalnih alata je svakodnevno prisutno. Teorijski dio će prije svega dati
pregled značenja sporta i digitalne transformacije u današnjem okruženju, te koja je važnost
menadžmenta u današnjem upravljanju sportskim zajednicama. Teorijski dio disertacije će dati
i pregled segmenata poslovanja u kojima se digitalni alati već primjenjuju. Na primjerima iz
prakse prikazat će se na koji način se poslovanje sportskih organizacija digitalno transformira i
koje učinke na pojedini segment digitalni alati mogu imati. Istraživački dio disertacije pokušati
će dati odgovore koliki učinak ima korištenje digitalnih alata na pojedine segmente poslovanja
sportskih organizacija u Republici Hrvatskoj.
Kroz istraživanje konkretne primjene osnovnih digitalnih alata kao što je računalo ili pisač, te
izučavanje intenziteta korištenja određenih digitalnih alata, pokušati će se utvrditi razina
digitalne transformacije upravljanja sportskim organizacijama u Republici Hrvatskoj. Razine
digitalne transformacije za potrebe ovog istraživanja definirane su kroz njihovu kompleksnost,
način upotrebe, ali i primjenu u svakodnevnim aktivnostima. Osnovna razina je ona
infrastrukturna, Ova razina podrazumijeva neophodne alate kako bi se uopće mogli koristiti
digitalni alati u narednim razinama. Komunikacijska razina temelji se na korištenju digitalnih
alata u svakodnevnoj komunikaciji sa svojim članovima, navijačima, obožavateljima i općenito
za komunikaciju sa čitavom javnosti. Aplikativna razina odnosi se na korištenje naprednijih
alata kao što su različita softverska rješenja u svakodnevnom radu i upravljanju sportskom
organizacijom. Analitička razina digitalne transformacije podrazumijeva primjenu digitalnih
alata u analizi svih segmenata poslovanja. Cilj analitičkog pristupa jest povećanje učinkovitosti
kroz kontinuirano praćenje bitnih parametara u poslovanju sportske organizacije. Integrirana
razina digitalne transformacije odnosi se na primjenu digitalnih alata za analitički pristup u
trenažnom procesu i samom natjecanju. Integrirana razina usredotočuje se na poboljšanje
sportskih rezultata, te povećanje sportskog uspjeha kako svakog pojedinca, tako i čitave
sportske zajednice.Nakon definiranih razina na kojima se nalaze sportske organizacije u Republici Hrvatskoj,
upravo će se te razine pokušati dovesti u vezu s uspjehom na određenim poljima u poslovanju
sportske organizacije. Istraživanje će pokazati postoji li povezanost između razine digitalne
transformacije i broja članova, odnosno razine digitalne transformacije i veličine proračuna
sportske organizacije, odnosno uspješnosti u samom poslovanju i prikupljanju financijskih
sredstava.
Također, cilj ove doktorske disertacije osim njenog znanstvenog doprinosa jest i kroz analitički
pristup temi dati preporuke upravljačkim strukturama sportskih organizacija na koji način mogu
efikasno u budućnosti primijeniti određene digitalne alate u svakodnevnom poslovanju. U
zadnjem poglavlju doktorske disertacije upravo će se dati preporuke za buduće djelovanje i
buduća istraživanja.
Rezultati istraživanja pokazali su zanimljive podatke o razini digitalne transformacije sportskih
organizacija u Republici Hrvatskoj. Različite razine digitalne transformacije ovise o različitim
čimbenicima, te su kod pojedinih sportskih organizacija vidljive sličnosti u razini digitalne
transformacije na temelju pojedinih karakteristika sportskih organizacija u njihovom
organizacijskom smislu. Različite karakteristike imaju različit učinak na čimbenike pojedinih
razina digitalne transformacije.
Sažetak (engleski) This doctoral dissertation will attempt to position the importance of digital transformation of
business from the perspective of sports organization governance and governance in the sports
industry in general. In contemporary management of sports organizations, as in all social
sectors, use of digital tools has become an everyday occurrence. The theoretical part will
primarily provide an overview of what sports and digital transformation mean in today's
context, as well as what is the importance of management in today's governance of sports
communities. The theoretical part of the paper will provide an overview of business areas where
digital tools have already been applied. Practical examples will be used to present in what way
have business operations of sports organizations digitally transformed and what impacts can
certain digital tools have on certain segments. The research part of the dissertation will attempt
to provide answers regarding the impact usage of digital tools has on certain business areas of
sports organizations in the Republic of Croatia.
The research of practical applications of elementary digital tools such as a computer or a printer,
and a study of the usage intensity for certain digital tools, will try to establish the level of digital
transformation of sports organization governance in the Republic of Croatia. For the purposes
of this research, levels of digital transformation were defined through their complexity, manner
of usage, but also application in everyday activities. The elementary level is the infrastructure
one, it involves essential tools that make usage of digital tools on higher levels possible. The
communication level is based on usage of digital tools in everyday communication with
members, supporters, fans and, in general, for public communications. The applicative level
refers to usage of more advanced tools in everyday work and governance of a sports
organization, such as various software solutions. The analytical level of digital transformation
includes application of digital tools in the analysis of all segments of business. The aim of the
analytical approach is to increase efficiency through continuous monitoring of important
parameters in the business operations of a sports organization. The integrated level of digital
transformation regards application of digital tools for an analytical approach in the training
process and the competition itself. The integrated level focuses on improvement of sports results
and increase of sporting success of each individual, as well for members of the entire sports
community.After defining the levels at which sports organizations in the Republic of Croatia are, an attempt
will be made to connect those levels with success in certain business areas of each sports
organization. The research will show if there is a connection between the digital transformation
level and the number of members, i.e., the digital transformation level and the size of the budget
in a sports organization, i.e., the level of success in business operations and collecting funds.
In addition to its scientific contribution, another aim of this doctoral dissertation is to provide
recommendations for governing bodies of sports organizations, through an analytical approach
to the subject matter, regarding the manner in which they can efficiently apply certain digital
tools in upcoming everyday businesses operations. The last chapter of the doctoral dissertation
will provide recommendations for future actions and future research.
Research results showed interesting data on the level of digital transformation of sports
organizations in the Republic of Croatia. Different digital transformation levels depend on
different factors, and in certain sports organizations there are noticeable similarities in the level
of digital transformation based on certain characteristics of sports organizations in terms of their
organization. Different characteristics have a different impact on factors of certain levels of
digital transformation.
Ključne riječi
sportski menadžment
sportske organizacije
digitalna transformacija
digitalni alati
učinkovitost poslovanja
Ključne riječi (engleski)
Sports management
sports organizations
digital transformation
digital tools
operational efficiency
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:236190
Studijski program Naziv: Management Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (dr.sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij EFOS REPOZITORIJ
Datum i vrijeme pohrane 2020-01-16 16:47:59