Naslov Model integrirane marketinške komunikacije u funkciji promocije zdravlja i prevencije bolesti u Republici Hrvatskoj
Naslov (engleski) MODEL OF INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION IN THE FUNCTION OF HEALTH PROMOTION AN DISEASE
PREVENTION IN THE REPUBLIC OF CROATIA
Autor Agneza Aleksijević
Mentor Mane Medić (mentor)
Član povjerenstva Branimir Dukić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mane Medić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rudika Gmajnić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku Osijek
Datum i država obrane 2017-10-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 658 - Poslovni menadžment, upravljanje, administracija. Organizacija poslovanja
Sažetak Zahvaljujući intenzivnom razvitku znanosti u posljednjih se tridesetak godina događa ogroman i brz napredak u sferi medicinskog djelovanja vezano za promociju zdravlja stanovništva, te uspješnosti liječenja bolesti. Pomaci su toliko brzi i značajni da permanentno produciraju rast očekivanja stanovništva u pogledu sve uspješnijeg, kvalitetnijeg i sveobuhvatnijeg djelovanja
zdravstvenog sustava. Iako zdravstveni sustavi danas imaju moć uspješne prevencije i liječenja mnogih bolesti često se zbog loše komunikacije s korisnicima usluga zdravstvenog sustava javlja tzv. informacijski jaz, odnosno manjak informacija o mogućnostima koje zdravstveni sustav stvarno ima i koje je u stanju pružiti njegovim korisnicima. Informacijski jaz je u pravilu
rezultat lošeg djelovanja marketinga zdravstvenog sustava, posebice promocijskog dijela, a time i integralne marketinške komunikacije kao njegove sastavnice. S problemom informacijskog jaza nosi se i zdravstveni sustav u Republici Hrvatskoj. Naime, u Republici Hrvatskoj korisnici zdravstveni sustav značajno lošije percipiraju no što je njegovo realno stanje. Ako se primjerice u obzir uzmu prava pacijenata, cijena koštanja zdravstvene usluge, kvaliteta zdravstvene usluge, te se ovi parametri usporede s komparativnim zdravstvenim sustavima u zemljama koje su na razini gospodarskog razvitka na kojem se nalazi Republika Hrvatska, vidi se kao stanje zdravstvenog sustava u Republici Hrvatskoj uopće nije tako loše. Prema tome, kvalitetnija bi komunikacija zdravstvenog sustava s njegovim korisnicima dovela, ne samo do poboljšanja percepcije stanja zdravstvenog sustava Republike Hrvatske, već bi kvalitetnija komunikacija inducirala efikasnije i kvalitetnije iskorištavanje potencijala zdravstvenog sustava Republike Hrvatske. Kako bi se sagledala mogućnost poboljšanja komunikacije zdravstvenog sustava s njegovim korisnicima načinjeno je istraživanje i definiran je model integrirane marketinške komunikacije (IMK) koji se oslanja na suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije, a koji omogućava unapređenje zdravstvene zaštite, zdravlja pacijenata i koji može osigurati prevenciju bolesti. Uz fokus na korištenje društvenih mreža, e-mail komunikaciju s korisnicima te upotrebu pozivnih centara i Web portala kao centara informiranja i znanja, model predviđa i proaktivno djelovanje zdravstvenog sustava
Republike Hrvatske u vidu aktivnijeg uključivanja zdravstvenog sustava u aktivnosti vezane uz povećanje zdravstvene pismenosti stanovništva kroz edukacije i neposrednu individualiziranu i personaliziranu komunikaciju zdravstvenog sustava s svakim pojedinačnim korisnikom sustava. Za realizaciju samog modela, uz dodatna istraživanja, potrebno je posebnu pozornost
posvetiti vođenju brige o svakom korisniku sustava kroz upotrebu zdravstvenog programskog sustava za upravljanje odnosima s korisnicima sustava.
Sažetak (engleski) Thanks to the intense development of science in the last thirty years, enormous and rapid progress has been made in the sphere of medical activity related to improving health of population, disease prevention and success in disease treatment. The advancements are so fast and significant that they permanently produce the growth of population’s expectations with
regard to more successful, better and more comprehensive health care system. Although health care systems today have the power to successfully prevent and treat many illnesses, due to poor communication with health service users we often encounter the so-called information gap, or a lack of information about the possibilities that health care system really has and which it is able to provide to its users. The information gap is, as a rule, a result of bad functioning of health care system marketing, especially the promotional part, and hence the integrated marketing communication as its component. Health care system in the Republic of Croatia is also faced with the problem of information gap. Namely, in the Republic of Croatia health care system users perceive the problem as being significantly worse than it is in reality. For example,
if we take into account patients’ rights, health care costs, health care quality, and comparing these parameters with comparative health care systems in countries at the same level of economic development as the Republic of Croatia, we can see that the state of health care system in the Republic Croatia is not so bad at all. Therefore, better communication of health care system with its users would lead not only to improving the perception of the state of health care system in the Republic of Croatia, but better communication would also induce more efficient and better exploitation of potential of health care system in the Republic of Croatia. In order to look at the possibility of improving health care system communication with its users,a research has been conducted and an integrated marketing communication model (IMC) based on modern information and communication technology has been defined, enabling the promotion of health care, patient health and disease prevention. With the focus on using social networks, e-mail communication with users, and the use of call centres and web portals as information and knowledge centres, the model also anticipates the proactive action of the
Croatian health care system with an aim of more active inclusion of health care system in activities related to increasing population’s health literacy via education and immediate individualized and personalized communication of health care system with each individual system user. For the realization of the model itself, with additional research, special attention should be paid to caring for every health care system user through the use of health care program system for managing relations with system users.
Ključne riječi
integrirana marketinška komunikacija
zdravstvo
prevencija bolesti
marketing
informacijsko-komunikacijske tehnologije
Ključne riječi (engleski)
Integrated Marketing Communication
Health Care
Disease Prevention
Marketing
Information and Communication Technology
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:972980
Studijski program Naziv: Management Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (dr.sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij EFOS REPOZITORIJ
Datum i vrijeme pohrane 2018-01-12 13:04:58