Skip to main content
Početna
O repozitoriju
Kontakt
EN
HR
Repozitorij Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Repozitorij UNIOS
Pregledavanje
Prema autoru
Prema godini
Prema organizacijskoj jedinici
Prema području
Prema vrsti rada
Prema sastavnicama
Svih dokumenata
Napredno pretraživanje
Pohranjivanje
Search Term
Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
završni specijalistički
1
2
Srednje strukovno obrazovanje u funkciji razvoja poduzetničkih kompetencija učenika
Željka Getoš (2017)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Za citiranje koristite ovu mrežnu adresu:
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:160051
Podaci o radu
Naslov
Srednje strukovno obrazovanje u funkciji razvoja poduzetničkih kompetencija učenika
Autor
Željka Getoš
Voditelj/Mentor
Julia Perić
(mentor)
Sažetak rada
Cilj rada bio je utvrditi ulogu srednjeg strukovnog obrazovanja u razvoju poduzetničkih kompetencija učenika s područja Osječko-baranjske županije. Poduzetničko obrazovanje se smatra jednim od pokretača društvenih i gospodarskih promjena. Ono s jedne strane ima učinak na pojedinca na kojega se djeluje, dok s druge strane mijenja institucije koje ga provode. S obzirom da se poduzetništvo profiliralo u jednu od 8 kompetencija cjeloživotnog obrazovanja kroz istraživanje i analizu rezultata pokušalo se utvrditi koliko je u tom procesu svoj doprinos dalo srednjoškolsko obrazovanje. Ispitivanje provedeno ASTEE upitnikom koji mjeri indikatore poduzetničkog obrazovanja među učenicima završnih razreda strukovnih srednjih škola Osječko-baranjske županije pokazalo je sljedeće: a) više rezultate ostvaruju učenici koji volontiraju, koji su pokrenuli neku aktivnost i oni koji rade uz školu b) ispitanici koji su imaju poduzetnike u okruženju ostvaruju više rezultate c) poduzetnički sadržaji u školskim dokumentima ne odražavaju se na rezultate učenika d) u usporedbi s međunarodnim ispitivanjem naši učenici daju nižu ocjenu školi i nastavnicima. Pokazalo se da postoji pozitivna korelacija između praktičnih izvan nastavnih aktivnosti i okruženosti poduzetnicima s razinom razvijenosti poduzetničkih vještina kod studenata. Takva veza s obrazovnim sustavom nije utvrđena.
Ključne riječi
strukovno obrazovanje
poduzetničke kompetencije učenika
poduzetničko obrazovanje
Povjerenstvo za obranu
Sunčica Oberman Peterka
(predsjednik povjerenstva)
Julia Perić
(član povjerenstva)
Ljerka Sedlan König
(član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Država obrane
Hrvatska
Znanstveno područje, polje, grana
DRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Ekonomika poduzetništva
Vrsta studija
sveučilišni
Stupanj
poslijediplomski specijalistički
Naziv studijskog programa
Poduzetništvo
Akademski / stručni naziv
sveučilišni/a specijalist/specijalistica poduzetništva
Kratica akademskog / stručnog naziva
univ.spec.oec.
Vrsta rada
završni specijalistički
Jezik
hrvatski
Datum obrane
2017-11-03
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
The aim of the paper was to determine the role of VET (Vocational education and training) in development of entrepreneurial competences of students in Osijek-Baranja County. Entrepreneurship education has an effect on the individual receiving it, but it also changes the institution prioritizing it. Both individuals and institutions cause societal and economic change. Given that entrepreneurship profiled into one of the eight competences of lifelong education through research and analysis of the results it was tried to determine to what extent did the secondary education contribute to this process. The survey was conducted among VET students of Osijek-Baranja County in their final year of secondary education by means of ASTEE questionnaire measuring the indicators of entrepreneurial education. The results were as following: a) Higher scores are achieved by students who volunteer, have started an activity and those who are working in addition to going to school b) Students who have someone close to him/her who started a company achieve higher scores c) Entrepreneurial contents in school documents are not reflected in the results of students d) Compared to data gathered from international research, our students gave lower grades to their teachers and schools. It can be concluded that there is a positive correlation between practical extracurricular activities and exposure to entrepreneurs with the results of the survey. On the other hand, such link with the educational system has not been established.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)
VET
entrepreneurial education
lifelong education
entrepreneurial competencies of students
Vrsta resursa
tekst
Prava pristupa
Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja rada
URN:NBN
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:160051
Pohranio
Gordana Kradijan