Sažetak | Turizam je jedna od najvećih svjetskih industrija, predstavlja sve aktivnosti povezane s
putovanjima i promjenom uobičajenog mjesta boravka osoba na više od 24 sata potaknuti
različitim motivima. Bez marketinga poslovanje u turizmu teško je zamislivo. Marketing
predstavlja zadovoljenje potreba potrošača te s druge strane ostvarenje profita gospodarskog
subjekta. S druge strane, osnovni element turizma je turistička destinacija, mjesto koje turisti
odabiru i posjećuju određeni broj noćenja. Kako bi turistička destinacija privukla potrošače
potrebne su razne turističke atrakcije koje će marketinški biti prezentirane i stavljene u svrhu
turističke ponude, one mogu biti prirodne ljepote, kulturne i povijesne znamenitosti, razni
zabavni sadržaj i slično. Kroz razne marketing kanale i pomoću marketing strategija oglašavaju
se i predstavljaju turističke atrakcije. Ishodište učinkovitog marketinga je istraživanje koje je
temelj za daljnje marketing procese, istraživanje donosi želje i potrebe turista te omogućava
poboljšanje i razvoj turističkih atrakcija. Temeljem prikupljanja podatka, kreiraju se različite
marketing kampanje na društvenim mrežama, vanjsko oglašavanje, PR oglašavanje, stalna
prisutnost u medijima koji su samo neki od načina prezentiranja turističke atrakcije, cijele
destinacije i privlačenje turista. Cilj rada je prikazati mogućnosti i potencijale učinkovitog
marketinga u turizmu te na konkretnom primjeru „HeadOnEast“ festivala kao turističke
atrakcije prikazati marketing aktivnosti i uspješnost istih. „HeadOnEast“ je festival koji od
2019. godine predstavlja centralnu ponudu svega što tijekom cijele godine nudi gostoljubiva
regija Slavonije i Baranje. Razvojem festivala i sve veće posjećenosti iz godine u godinu
povećavaju se i marketing kapaciteti te marketing aktivnosti koje pokušavaju privući što veći
broj posjetitelja te brendirati cijelu regiju. |
Sažetak (engleski) | Tourism is one of the world's largest industries, representing all activities related to travel and
changing people's usual place of residence for more than 24 hours motivated by different
motives. Business in tourism is hard to imagine without marketing. Marketing represents the
satisfaction of consumer needs and, on the other hand, the realization of the profit of the
economic entity. On the other hand, the basic element of tourism is a tourist destination, a place
that tourists choose and visit for a certain number of nights. In order for a tourist destination to
attract consumers, a variety of tourist attractions are needed that will be presented in marketing
and placed for the purpose of the tourist offer, they can be natural beauties, cultural and
historical sights, various entertainment content and the like. Tourist attractions are advertised
and presented through various marketing channels and marketing strategies. The starting point
of effective marketing is research, which is the basis for further marketing processes, research
brings out the wishes and needs of tourists and enables the improvement and development of
tourist attractions. Based on data collection, different marketing campaigns on social networks,
external advertising, PR advertising, constant presence in the media are created, which are just
some of the ways of presenting tourist attractions, entire destinations and attracting tourists. The
aim of the paper is to show the possibilities and potentials of effective marketing in tourism,
and to show the marketing activities and their success on the concrete example of the
"HeadOnEast" festival as a tourist attraction. "HeadOnEast" is a festival that, since 2019,
represents the central offer of everything that the hospitable region of Slavonia and Baranja
offers throughout the year. With the development of the festival and the increasing number of
visitors from year to year, marketing capacities and marketing activities that try to attract as
many visitors as possible and brand the entire region are increasing. |