Naslov Neverbalna komunikacija : Diplomski rad
Naslov (engleski) Nonverbal communication : Graduate paper
Autor Josip Ćurić
Mentor Ivana Barković Bojanić (mentor)
Član povjerenstva Jerko Glavaš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Aleksandar Erceg (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Barković Bojanić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za kvanititavne metode i informatiku) Osijek
Datum i država obrane 2020-09-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Svaka nacionalna kultura ima svoj specifični način verbalnog i neverbalnog komuniciranja.
Neverbalni pokreti i geste su ukorijenjeni u kulturi kao i najznačajnije vrijednosti, vjerovanja,
stavovi i ponašanja. U interakcijama ponekad se nailazi na ljude koji ne samo da koriste različite
neverbalne znakove i govore jezike koji se razlikuju od bazne skupine ljudi, već također dolaze i
iz kultura i imaju porijeklo koje je različito od bazne skupine ljudi. Zbog razlika može doći do
nesporazuma u procesu komunikacije i to može negativno utjecati na ljude koji se nalaze u
okolini. Dodatni izazov predstavlja nedostatak inicijative za postizanje interkulturalne
kompetentnosti putem obrazovnog sustava ili neformalnog učenja. Većina prepreka koje stoje na
putu razumijevanju mogu se prevladati motivacijom, znanjem i poštovanjem kulturne
raznolikosti. Čak i unutar iste kulture, nekoliko različitih skupina koje se nazivaju supkulturama
mogu imati različita neverbalna ponašanja. Riječ o skupinama koje imaju komunikacijska
obilježja, stavove, vrijednosti, vjerovanja i ponašanja dostatno različita od dominantne kulture.
Neverbalno ponašanje i geste ne mogu se lako odvojiti od čovjekove kulture i socijalizacije, te se
stoga treba steći interkulturalna kompetentnost kako bi se izbjegli nesuglasice i razdori tijekom
interkulturnih interakcija.
Svrha diplomskog rada bila je istražiti utjecaj neverbalne komunikacije na način poslovanja i
objasniti primjerena ponašanja u odgovarajućem poslovnom kontekstu. Ciljevi rada su višestruki:
definirati pojmove neverbalne komunikacije i kulture, analizirati različite kulturne poglede te
ukazati na određene specifičnosti prilikom usvajanja informacija o kulturi putem sportskih
natjecanja.
Sažetak (engleski) Each national culture has its own specific way of verbal and non-verbal communication.
Nonverbal movements and gestures are rooted in culture as well as the most significant values,
beliefs, attitudes and behaviors. Interactions sometimes encounter people who not only use
different nonverbal cues and speak languages that are different from basic groups of people, but
also come from a culture and have an origin that is different from basic groups of people. The
difference can lead to misunderstandings in the communication process and this can negatively
affect the people around you. An additional challenge is the lack of initiative to achieve
intercultural competences through the education system or non-formal learning. Most of the
obstacles that stand in the way of understanding can be overcome by motivation, knowledge and
respect for cultural diversity. Even within the same culture, several different groups called
subcultures may have different nonverbal behaviors. These are groups that have communicative
characteristics, attitudes, values, beliefs, and behaviors quite different from dominant cultures.
Nonverbal behaviors and gestures cannot be easily separated from human culture and
socialization, and therefore intercultural competence should be acquired to avoid disagreements
and rifts during intercultural interactions.
The objective of this study was to investigate the impact of nonverbal communication on the way
of doing business and to explain appropriate behaviors in the appropriate business context. The
objectives of the paper are multiple: to define the concepts of non-verbal communication and
culture, to analyze different cultural views and to point out certain specifics when adopting
information about culture through sports competitions.
Ključne riječi
neverbalna komunikacija
dominantna kultura
supkultura
interkulturalna kompetentnost
Ključne riječi (engleski)
nonverbal communication
dominant culture
subculture
intercultural competence
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:762369
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Menadžment Smjer: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij EFOS REPOZITORIJ
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-22 13:14:04