Naslov Razvoj poduzetništva kroz povijest
Naslov (engleski) Development of Entrepreneurship through history
Autor Petra Jug
Mentor Julia Perić (mentor)
Član povjerenstva Julia Perić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anamarija Delić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Aleksandar Erceg (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za management, organizaciju i poduzetništvo) Osijek
Datum i država obrane 2018-09-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Ekonomika poduzetništva
Sažetak Poduzetništvo je pojam koji opisuje aktivnost koja postoji od vremena „ špiljskog čovjeka“ . Već
se u ono vrijeme tražio lakši način lova životinja i osiguravanja hrane. Svaki novi izmišljeni način
obavljanja posla predstavlja poduzetničku aktivnost. Kako bi se pojam poduzetništva u potpunosti
razumio važno je sagledati povijesni slijed razvoja teorija i pristupa istog. Poduzetništvo se kao
pojam prvi put javlja u 12. stoljeću, od tada se razvija sam pojam te se pojavljuju oblici
poduzetničkog ponašanja. U 17. stoljeću pojavljuje se naziv „entrepreneur“ kojeg uvodi Cantillon
te opisuje poduzetnika kao osobu koja kupuje proizvode po poznatim, a prodaje po nepoznatim
cijenama i na taj način povezuje poduzetništvo s kapitalom, neizvjesnošću i rizikom. Nadalje, u
18. stoljeću Adam Smith povezuje poslovanje poduzetnika isključivo s profitom i ostvarivanjem
bogatstva. U 19. stoljeću definira se funkcija poduzetnika te se navodi da je poduzetnik posrednik
između kapitala i najamnog radnika. Ukazuje se na mogućnost odvajanja vlasničke i poduzetničke
funkcije. Uvodi se pojam „undertaker“ koji zamjenjuje postojeći pojam „entrepreneur“, te on
predstavlja preuzimanje rizika koja je jedna od karakteristika koja razlikuje poduzetnika od
managera. U 20. stoljeću dolazi do razlikovanja poduzetnika od vlasnika poduzeća i poduzetnika
od managera. Poduzetništvo se mijenjalo kroz povijesti od osobe koja je ujedno bila vlasnik,
manager i poduzetnik do podjele navedenih funkcija zasebnim osobama. Poduzetništvo u 21.
stoljeću razlikuje se onom u 18., 19. i 20. stoljeću zbog toga što su današnja tržišta fragmentirana
i segmentirana. Također, vraća se vjerovanje da je poduzetnik i vlasnik i manager te da manageri
moraju biti poduzetni. Poduzetništvo postaje način djelovanja, razmišljanja i ponašanja u svim
životnim kontekstima te iz toga proizlazi i poduzetničko obrazovanje i stav EU da poduzetništvo
treba biti i je jedno od 8 ključnih životnih kompetencija svih osoba.
Sažetak (engleski) Entrepreneurship is a term that describes the activity that exists from the time of the "cave man".
Even then the cave man were entrpreneurial by looking for an easier way of hunting animals and
providing food. Every new way of doing business is an entrepreneurial activity. In order to fully
understand the notion of entrepreneurship, it is important to consider the historical sequence of
development of the theory and approach to it. The term of Entrepreneurship first appeared in the
12th century, since then concept itself evolves and forms of entrepreneurial behavior emerge. In
the 17th century the name entrepreneur appears, introduced by Cantillon and describes the
entrepreneur as a person who buys products by known and sales by unknown prices and links
entrepreneurship with capital, uncertainty and risk. Furthermore, in the 18th century, Adam Smith
links business to entrepreneurs solely with profit and wealth realization. In 19th century, the
function of entrepreneurs is defined as an intermediary between the capital and the leased worker.
It points to the ability to separate ownership and entrepreneurial functions. The term undertaker
replaces the existing term entrepreneur and it represents the takeover of risk, which is one of the
characteristics that distinguishes the entrepreneur from the manager. In the twentieth century,
differences have been made between entrepreneurs and business owners as well as between
entrepreneurs and managers. Entrepreneurship has changed through history from a person who
was also the owner, manager and entrepreneur to the division of the above mentioned functions to
separate persons. Entrepreneurship in the 21st century differs from that of the 18th, 19th and 20th
centuries because today’s markets are fragmented and segmented. However, the belief that
everyone should be entrepreneurial ( managers, owners, employees) is stronger than ever.
Entrepreneurship has become a way of living, behaving and thinking and, as declared by European
Union, one of the eight key lifelong learning competencies for every citizen.
Ključne riječi
poduzetništvo
teorije poduzetništva
povijesni razvoj
Ključne riječi (engleski)
entrepreneurship
entrepreneurship theories
development through history
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:607939
Studijski program Naziv: Poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij EFOS REPOZITORIJ
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-06 17:30:53