Naslov Uloga kriznog komuniciranja u organizaciji
Naslov (engleski) The role of crisis communication in organization
Autor Denis Blaškić
Mentor Jerko Glavaš (mentor)
Član povjerenstva Jerko Glavaš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Boris Crnković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Željko Požega (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za kvantitativne metode i informatiku) Osijek
Datum i država obrane 2018-06-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Ekonomika poduzetništva
Sažetak Komunikaciju možemo smatrati jednom od glavnih inicijatora razvoja cjelokupnog svijeta, no
njezin utjecaj nije samo globalnog karaktera ona može imati veliki utjecaj na subjekte kao što
je organizacija. Proces komunikacije i način njezinog odvijanja unutar organizacije, možemo
smatrati krvotokom organizacije. Danas, u globaliziranom i dinamičkom svijetu, informacija
ima veliku vrijednost, stoga tko uspije stvoriti efikasan mehanizam komunikacije unutar
organizacije imati će stratešku prednost. Organizacija mora stvoriti takav sustav komunikacije
koji se provodi efikasno u svim smjerovima unutar nje, odnosno koja se učinkovito odvija i
horizontalno i vertikalno kroz njezinu hijerarhiju.
U suvremenom svijetu, sve više se počela pridavati pozornost ulozi komuniciranja u kriznim
situacijama. Nakon prirodnih kataklizmi, ratova, gospodarskih krahova koje su prouzrokovale
kolosalne negativne posljedice na svijet i čovječanstvo, krizno komuniciranje postalo je sve
izraženije u procesu istraživanja i izučavanja. Kako bi se krizne situacije uspjele staviti pod
kontrolu, te smanjile ili eliminirale moguće negativne posljedice važna je koordiniranost
između raznih subjekata. Efikasnu i efektivnu koordinaciju omogućuje kvaliteta i brzina
komunikacije koja se provodi među involviranim subjektima.
Predmet završnog rada je analizirati tematiku uloge i važnosti procesa kriznog komuniciranja
u kriznim situacijama u organizaciji. Cilj je nakon teoretskog dijela rada u kojem će se iznijeti
definicijski okviri pojmova, analizirati krizni slučaj Nesreće u Rudinama iz 2009. godine.
Nakon uvodnog poglavlja, drugo poglavlje objasnit će pojmove poslovne krize i kriznog
menadžmenta. Počevši od pojma, objasnit će se obilježja i izvori poslovne krize, nakon čega će
se objasniti uloga menadžmenta u kriznim situacijama, s naglaskom na važnost i strategije
menadžmenta u kriznim situacijama. U istraživačkom dijelu rada, analizirat će se krizni slučaj
Nesreće u Rudinama, Hrvatskih željeznica, 2009. godine. Nakon uvoda i kronološkog prikaza
kriznog slučaja, kritički će se analizirati krizno komuniciranje. Zadnje poglavlje je zaključno
poglavlje u kojem će se iznijeti zaključci rada.
Sažetak (engleski) Communication can be considered as one of the main developers of the global world, but its
influence is not only global in character, it can have a major impact on subjects such as
organizations. The process of communication and its way of doing within the organization can
be considered as a bloodstream organization. Today, in a globalized and dynamic world,
information has great value, so whoever manages to create an efficient mechanism of
communication within an organization will have a strategic advantage. The organization must
create such a communication system that is implemented efficiently in all directions within it,
ie that it is effectively carried out horizontally and vertically through its hierarchy.
In the modern world, the role of communication in crisis situations has increasingly begun.
After natural cataclysms, wars, economic chaos that have caused colossal negative
consequences on the world and humanity, crisis communication has become increasingly
pronounced in the process of research and study. In order to put the crisis situations under
control, and to reduce or eliminate the possible negative consequences, it is important to
coordinate the various subjects. Effective and effective coordination provides the quality and
speed of communication that is carried out among the involved entities.
The subject of the final paper is to analyze the theme of the role and importance of the crisis
communication process in crisis situations in the organization. The aim is to analyze the 2009
Crisis Case of Rudolph Unemployment in the theoretical part of the paper, where the definitions
of conceptual terms will be presented.
After the introductory chapter, the second chapter will explain the terms of business crisis and
crisis management. Starting with the term, the features and sources of the business crisis will
be explained, after which the role of crisis management will be explained, focusing on the
importance and management strategies in crisis situations. In the research part of the paper, the
Crisis Case of the Unemployment in Rudine, Croatian Railways, will be analyzed in 2009. After
the introduction and chronological presentation of a crisis case, crisis communication will be
critically analyzed. The last chapter is the closing chapter in which the conclusions of the paper
will be presented.
Ključne riječi
krizno komuniciranje
poslovna kriza
tržište
strategija
komunikacija
Ključne riječi (engleski)
crisis communication
business crisis
market
strategy
communication.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:498380
Studijski program Naziv: Poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij EFOS REPOZITORIJ
Datum i vrijeme pohrane 2018-07-17 11:42:55