Naslov Istraživanje potencijala kazališno-turističkih predstava u Gradu Osijeku
Naslov (engleski) Exploring the potential of theatre and tourism performances in the City of Osijek
Autor Iva Pavlović
Mentor Josipa Mijoč (mentor)
Član povjerenstva Josipa Mijoč (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasna Horvat (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Stanić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za kvanititavne metode i informatiku) Osijek
Datum i država obrane 2018-03-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Ekonomska matematika i statistika
Sažetak Kreativna industrija u Republici Hrvatskoj nalazi se u procesu institucionalizacije. Proizvodima i uslugama svih sektora kreativne industrije trguje se na slobodnom tržištu. Gradska (urbana) središta imaju značajnu ulogu u razvoju kreativne industrije budući da ona predstavljaju prostor intenzivnog susretanja kreativaca i potrošača, odnosno posjetitelja. U središtu ovog rada analiza je jednog sektora kreativne industrije – sektor vizualnih i izvedbenih umjetnosti, u sklopu kojeg je i kazališna umjetnost. Za analizu projekta koji se nalazi u sektoru kazališne umjetnosti odabran je grad Osijek i kazališni koncept uobličen u kazališno-turističkoj predstavi „Zaboravljena Tvrđa“.
Cilj istraživanja je saznati stupanj zainteresiranosti ciljne skupine, građana Grada Osijeka, za „living history“ koncept kazališno-turističkih predstava, kao i dobiti informaciju na koji način će biti potrebno kreirati cijene predstava, s obzirom na spremnost ciljne skupine na plaćanje. Temeljna podloga za donošenje zaključaka bila je istraživanje postojećih oblika kazališno-turističkih predstava u Hrvatskoj, te njihova usporedba sa osječkim konceptom „Zaboravljena Tvrđa“, kao i upitnik koji je bio podloga za istraživanje mijenja ciljne skupine, na temelju čijih podataka su se provodila testiranja postavljenih hipoteza.
Istraživanjem sličnih koncepata, uočeno je kako u Hrvatskoj postoje primjeri dobre prakse koji uspješno spajaju upoznavanje sa povijesnim činjenicama i inovativan način izvođenja kulturnih manifestacija. Prema istraživanju, građani vole posjećivati kazališne predstave, no ne odlaze često u kazalište, čemu je najčešći uzrok nedostatak slobodnog vremena. Sam koncept „Zaboravljena Tvrđa“, među ispitanicima ocijenjen je ocjenom 4, te su za njega spremni platiti 56,64 kn po ulaznici. Sagledavajući sve elemente koncepta „Zaboravljena Tvrđa“, može se zaključiti kako njegova snaga leži u mogućnostima upoznavanja sa povijesnim lokalitetima grada Osijeka koje projekt pruža, što je i najviše ocjenjeno, pretvarajući grad u jednu veliku pozornicu, kreirajući kod posjetitelja doživljaj za pamćenje.
Sažetak (engleski) The creative industry in the Republic of Croatia is in the process of institutionalization. The products and services of all sectors of the creative industry are traded on a free market. City (urban) centers have a significant role in the development of the creative industry as they represent an area where creatives meets with consumers or visitors. The focus of this paper is the analysis of one sector of the creative industry - theatrical art. The city of Osijek was selected for the analysis in this paper, where the main focus was on theatrical-tourist show "Zaboravljena Tvrđa", which is in the field of theater art.
The aim of this paper is to find out the degree of interest of the target group of citizens of Osijek for the "living history" concept of theatrical and tourist performances, as well as to obtain information on how to create the price for the show, given the willingness of the target group to pay for. The main goal of this work and research is to increase the quality and quantity of cultural tourism in Osijek as well as to raise awareness of cultural potential and to provide a new, modern way of performing the shows. The main base for conclusions was the study of existing forms of theater-touristic performances in Croatia and their comparison with the Osijek concept of "Zaboravljena Tvrđa" as well as a survey questionnaire that was the basis for exploring the opinion of the target group, which was used for testing hypothesis.
By researching similar concepts, there are examples of good practice in Croatia that successfully combine learning historical facts and an innovative way of performing the play. According to the survey, citizens like to visit theatrical performances, but they do not often go to the theater, which is the most common cause of lack of free time. The concept of "Zaboravljena Tvrđa" was rated 4 by the respondents, and they are ready to pay 56.64 kuna per ticket. Considering all the elements of the concept of "Zaboravljena Tvrđa", it can be concluded that his strength lies in the possibilities of getting acquainted with the historical sites of the city of Osijek, which the project offers, and which is most rated, transforming the city into one big stage, creating a memory experience for the visitor.
Ključne riječi
kreativna industrija
turizam
kazalište
Osijek
living history
Ključne riječi (engleski)
kreativna industrija
turizam
kazalište
Osijek
living history
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:093682
Studijski program Naziv: Poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij EFOS REPOZITORIJ
Datum i vrijeme pohrane 2018-04-17 16:45:53