Naslov | Marketinški aspekti virtualne turističke agencije |
Autor | Zrinka Mišić Perić |
Voditelj/Mentor | Drago Ružić (mentor)
|
Sažetak rada | U modernom sustavu tržišnog gospodarstva usluge imaju dominantnu ulogu. Usluga je neprestana interakcija između pružatelja i primatelja. Ponudu usluge često je teško razumjeti jer usluga ne može biti viđena ili dotaknuta, ona se ne može fizički posjedovati niti se može uskladištiti. Za uspješno poslovanje uslužnog poduzeća potrebno je dobro poznavanje usluga i njihovo djelotvorno upravljanje.
Turizam, kao skup brojnih djelatnosti koje omogućavaju razmjenu usluga, svrstava se u djelatnost usluga, a turističko tržište među tržišta usluga. Turizam je danas jedna od najdinamičnijih i najsloženijih društveno-ekonomskih pojava suvremenog doba. U kratkom vremenu prerastao je u industriju koja čini važan udio u trgovinskoj bilanci mnogih zemalja, stvara brojna radna mjesta te pruža bezbroj mogućnosti za ekonomski rast i razvoj svake zemlje.
Način poslovanja na suvremenom turističkom tržištu karakteriziraju dva trenda, a to su globalizacija i intenzivan razvoj informacijskih i komunikacijskih tehnologija. Informacije su postale dostupne na svjetskoj razini, konkurencija je globalna i nemilosrdna, konkurentska prednost je kratkoročna, a gosti su sofisticirani, zahtjevni i manje lojalni. Zbog toga su nosioci ponude u turizmu prisiljeni prilagoditi se tim promjenama te u skladu s njima razvijati svoje marketinške strategije.
U skladu s time, nameće se pitanje na koji način se istaknuti i pozicionirati u svijesti potrošača na suvremenom turističkom tržištu te ga uvjeriti da je upravo ponuda pojedine turističke agencije upravo ono što on traži. Važan element on-line komunikacije su marketinške strategije i upravljanje virtualnim zajednicama. Marketinške strategije je danas potrebno prilagoditi on-line tržištu i razmjeni informacija.
Cilj istraživanja ovog rada je dobivanja potrebnih podataka o navikama ispitanika vezanim uz korištenje Interneta, navikama vezanim uz putovanje te općenito njihovom znanju o načinima rezervacija i korištenja Interneta u elektroničkom poslovanju, a u svrhu donošenja konačnog zaključka o mogućnosti i korištenju ostalih usluga koje turističke agencije pružaju svojim korisnicima te u konačnosti kreiranja virtualne turističke agencije. |
Ključne riječi | turizam tržišno gospodarstvo marketinške strategije on-line komunikacije |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | MARKETING ASPECTS OF VIRTUAL TOURIST AGENCY |
Povjerenstvo za obranu | Branimir Dukić (predsjednik povjerenstva) Drago Ružić (član povjerenstva) Helena Štimac (član povjerenstva)
|
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku |
Mjesto | Osijek |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | poslijediplomski specijalistički |
Naziv studijskog programa | Marketing posebnih područja |
Akademski / stručni naziv | sveučilišni/a specijalist/specijalistica marketinga posebnih područja |
Kratica akademskog / stručnog naziva | univ.spec.oec. |
Vrsta rada | završni specijalistički |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2017-02-09 |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove |
Uvjeti korištenja rada |  |
Javna napomena | Za sažetak korišten uvod iz rada, ključne riječi izdvojio knjižničar |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:131654 |
Repozitorij | https://repozitorij.efos.hr |