Naslov Imitacija kao inovacija
Naslov (engleski) IMITATION AS INNOVATION
Autor Ana Musa
Mentor Ivana Barković Bojanić (mentor)
Član povjerenstva Ivana Barković Bojanić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Briš Alić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Željko Požega (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za nacionalnu i međunarodnu ekonomiju) Osijek
Datum i država obrane 2017-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Biti menadžer u 21. stoljeću je izazovan posao. Uz pet osnovnih funkcija koje menadžer ima – planiranje, organiziranje, upravljanje, kontrola i vođenje, menadžer, kako bi uspio osvojiti nova tržišta ili zadržati postojeći položaj, mora biti inovativan. Pitanja koja su bila ideja vodilja ovog diplomskog rada su sljedeća - je li ključ uspjeha uvijek u samoj inovativnosti? Na koji način poduzeće može iskoristiti prednosti imitacija? Koliko dobro percipiramo što je zapravo inovacija i kako neke imaju dobar uspjeh na tržištu, dok neke ostanu nezamijećene.
Menadžmentom dominiraju dva puta – put inovacija te put imitacije. U ovom diplomskom radu pobliže je objašnjen pojam inovacija te su predstavljene inovacije koje su obilježile razvoj civilizacije a do dan danas su u upotrebi. Rad pobliže objašnjava pojam imitacije kao i moguće strategije koje poduzeća koriste kako bi bila konkurentna na tržištu. Razlog istraživanja navedene teme su velike mogućnosti kojima inovacije, ali i imitacije doprinose razvitku poduzeća. Imitacije omogućavaju borbu i pozitivnu konkurenciju na tržištu, predstavljaju učenje na greškama konkurencije, omogućavaju investitorima lakša ulaganja ukoliko su već slični proizvodi na tržištu i slično. Posebna se pozornost u ovom radu posvećuje proučavanju Kine koja je imitaciju uspjela ekonomski kapitalizirati. Naime, Kina je kroz svoju povijest bila i ostala velika sila, koje je preko „Puta Svile“ postavila osnove današnjeg trgovanja posebice na međunarodnom planu. Motivacija za proučavanjem Kine jest upravo misao kako Kina s oskudnim resursima stvara nova dobra, nove vrijednosti te se razvija brže i jače no mnoge druge zemlje te (p)ostaje zajedno s Brazilom, Indijom i Rusijom jedna od najjačih ekonomija svijeta – čuveni B.R.I.C. pojam.
Sažetak (engleski) Being a manager in the 21st century is a challenging task. Along with the five core functions that a manager has - planning, organizing, managing, controlling and leadership, if manager wants to succeed in winning new markets or maintaining an existing position, he must be innovative. The questions that started this graduate work are implied by themselves - Is the key to success always in innovation itself? How can company benefit from imitation? How well we perceive what innovation is and how some products have big success on market, while some remain uninvited.
Management is dominated by two paths - the path of innovation and the path of imitation. In this graduate paper concept of innovation is explained in more detail and presented innovations that marked civilization and are still in use. Also, in this graduate paper work is description of the imitation like a possible strategy, used by companies to be competitive on the market. The reason for research of the imitation as an innovation is a great opportunity for contributing to the development of the company. Likewise, they enable the struggle and the positive competition on the market, they represent learning about the mistakes of competition, and also make easier for investors to invest in similar product on the market. Particular attention in this paper is devoted to the study of China, which has succeeded in economic capitalization. Throughout history, China has been a great force, which has set the foundations of today's trading through "The road of silk". The motivation for studying China is precisely the idea China creates through the foundations of the economy - with small resources creates new goods. China has learned ways to become a powerful country and everyday China is becoming increasingly powerful in the world economy.
Ključne riječi
inovacija
imitacija
Kina
poduzetništvo
Ključne riječi (engleski)
innovation
imitation
China
entrepreneurship
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:339945
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Poslovna informatika Smjer: Poslovna informatika Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: Magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij EFOS REPOZITORIJ
Datum i vrijeme pohrane 2017-11-07 16:04:08