Naslov | Upravljanje kvalitetom kao odrednica uspješnosti poslovanja suvremenih poslovnih subjekata |
Autor | Maria Mandarić |
Voditelj/Mentor | Aleksandar Erceg (mentor)
|
Sažetak rada | Ovaj rad se bavi teoretskim i praktičnim prikazom upravljanja kvalitete u poslovanju suvremenih poslovnih subjekata. Temeljne odrednice ovoga rada sadržane su u pojmu kvalitete, njenih funkcija u definiranju uspješnosti poslovanja suvremenih poslovnih subjekata, upravljanju kvalitetom i implementacije sustava upravljanja kvalitetom.
Upravljanje kvalitetom je formaliziran sustav upravljanja kojim se prepoznaje i upravlja onim aktivnostima koje će dovesti do konačnog cilja – zadovoljstva kupaca uz minimalne ukupne troškove i konstantno napredovanje. Pri tome sustav u poslovnim procesima primjenjuje princip kontinuiranog unaprjeđivanja. Cilj ovoga rada je upoznavanje s problematikom upravljanja kvalitetom, njene važnosti u suvremenom dobu, načina na koji se može upravljati kvalitetom i što ono u konačnici može osigurati jednom poslovnom subjektu u konkurentnom okruženju.
Na primjeru poslovnog subjekta Certifikat d.o.o. iz Vukovara, prikazana je implementacija sustava upravljanja kvalitetom. Time je pojašnjen postupak uspostavljanja takvog sustava temeljenog na glavnoj međunarodnoj normi za upravljanje kvalitetom - ISO 9001, uz druge potrebne norme, sukladno djelatnosti poduzeća. Uspostavljanje sustava za upravljanje kvalitetom na zahtjevima međunarodne norme je formaliziran proces kojim se moraju poštivati sve odredbe iz preuzete norme, a koje su definirane na primjeru odabranog poduzeća.
Empirijski dio rada detaljno prikazuje načela i procese sustava upravljanja kvalitetom, odgovornosti u sustavu, upravljanje resursima te metode, analize i poboljšanja. Zahtjevi su jasno definirani i potkrijepljeni shematskim i grafičkim prikazima zbog lakšeg razumijevanja tijeka procesa. Rezultati implementacije sustava upravljanja kvalitetom kroz prednosti koje donosi, zaokružuju shvaćanje takvog sustava u današnjim uvjetima poslovanja. |
Ključne riječi | kvaliteta ISO 9001 Total Quality Management konkurentska prednost |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | QUALITY MANAGEMENT AS A DEFINITION OF SUCCESS OF MANAGEMENT OF THE CONTEMPORARY BUSINESS SUBJECTS |
Povjerenstvo za obranu | Aleksandar Erceg (predsjednik povjerenstva) Julia Perić (član povjerenstva) Anamarija Delić (član povjerenstva)
|
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku |
Ustrojstvena jedinica niže razine | Katedra za ekonom. i managem. gosp. subjekata |
Mjesto | Osijek |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Ekonomika poduzetništva
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | diplomski |
Naziv studijskog programa | Poduzetništvo |
Akademski / stručni naziv | magistar/magistra ekonomije |
Kratica akademskog / stručnog naziva | mag.oec. |
Vrsta rada | diplomski rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2017-09-21 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | This paper deals with theoretical and practical representation of quality management in the management of the contemporary business subjects. The basic points of this paper are contained in the term quality, its functions in defining the success of the management of the contemporary business subjects, quality management and the implementation of the quality management system.
Quality management is a formalized system of management which is used to recognize and manage those activities that will lead to the final goal – satisfaction of the consumer with minimal overall cost and constant advancement. In the business processes, the system uses the principle of continuous improvement. The goal of this paper is to introduce the problems of quality management, its importance in the modern age, the ways in which quality can be managed and what it can provide for one business subject in the competitive environment.
Using the example of the business subject Certifikat d.o.o. from Vukovar, the implementation of the quality management system has been shown. Using that, the procedure of establishing such a system based on the main international quality management norm – ISO 9001, with other necessary norms, as appropriate given the activities of the business – has been explained. Establishing the quality management system by the requirements of the international norm is a formalized process which must obey all the directives form the adopted norm, which are defined through the example of the chosen business.
The empirical part of the paper shows in detail the principles and processes of the quality management system, the responsibilities in the system, the management of the resources of the method, analysis and improvement. The requirements are clearly defined and substantiated by schematic and graphic representations for easier understanding of the course of the process. The results of the implementations of the quality management system through the advantages which it brings round up the understanding of such a system in the contemporary management conditions. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | quality ISO 9001 Total Quality Management competitive advantage |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:050113 |
Repozitorij | https://repozitorij.efos.hr |