Naslov | Turistički vodič kao donositelj odluke u procesu upravljanja grupom |
Autor | Ivica Šandrk |
Voditelj/Mentor | Martina Briš Alić (mentor)
|
Sažetak rada | Turizam je vrlo dinamična i složena društveno-ekonomska pojava suvremenog doba koja otvara mnoge mogućnosti za ekonomski rast i razvoj svake zemlje. Hrvatska tu nije izuzetak, a posebno su važne brojne prilike za otvaranje novih radnih mjesta, pogotovo u manje razvijenim ruralnim krajevima kakav je i prostor Vukovarsko-srijemske županije.
U oštroj konkurenciji i izazovima promjena u ponudi i potražnji na turističkom tržištu kvaliteta ponude, a posebice kvaliteta u pružanju usluga postaje ključni čimbenik konkurentnosti. Za povećanje kvalitete pružanja usluga nužna je kontinuirana edukacija djelatnika turističkih tvrtki, posebice onih koji su u neposrednom kontaktu s turistima. Turistički vodiči svakako spadaju u tu skupinu jer svojim radom vrlo jako mogu utjecati na zadovoljstvo i ukupan dojam koji turist ima o destinaciji.
Turističko vođenje je vještina kao i svaka druga, te ju mnogi mogu savladati. Posebno je u tom smislu bitna osobnost vodiča. Iako neopipljiva, može predstavljati veliku kompetitivnu prednost i važan je čimbenik kvalitete usluge.
Dobar turistički vodič vođa je grupe i on njome upravlja. U svom radu obavlja sve poslove koje treba obavljati menadžer i na bilo kojem drugom poslu. Naravno, često donosi i razne vrste odluka koje u bitnome mogu utjecati na kvalitetu usluge koju pruža turistima.
U ovom radu biti će analizirana važnost odlučivanja sa ciljem poboljšanja kvalitete rada turističkog vodiča. Što je turistički vodič sposobniji donositi brze i dobre odluke to je veća ukupna kvaliteta turističkog vođenja, a posredno i kvaliteta turističkog proizvoda koji se nudi na tržištu. |
Ključne riječi | menadžer odlučivanje turističko vođenje turistički vodič |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | A TOUR GUIDE AS A DECISION MAKER IN THE PROCESS OF MANAGING GROUP |
Povjerenstvo za obranu | Davorin Turkalj (predsjednik povjerenstva) Martina Briš Alić (član povjerenstva) Antun Biloš (član povjerenstva)
|
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku |
Mjesto | Osijek |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | poslijediplomski specijalistički |
Naziv studijskog programa | Organizacija i management |
Akademski / stručni naziv | sveučilišni/a specijalist/specijalistica organizacije i managementa |
Kratica akademskog / stručnog naziva | univ.spec.oec. |
Vrsta rada | završni specijalistički |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2017-04-07 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | Tourism is a very dynamic and complex socio-economic phenomenon of modern times, which opens up many possibilities for economic growth and development of each country. Croatia is no exception, and particularly important are numerous opportunities for job creation, particularly in less developed rural areas, as is the area of Vukovar-Srijem County.
In the fierce competition and the challenge of changes in supply and demand in the tourism market, the offers’s quality, especially the quality of services, has become a key factor of competitiveness. One way to increase the quality of service delivery is the continuing education of employees of tourism companies, especially those who are in direct contact with tourists. Tour guides certainly belong to this group, because their work strongly affects the satisfaction and the overall tourist impression of the destination.
Tourist guide is a skill like any other, and anyone can master it. Especially important in this sense is the guide’s personality. Although intangible, can represent a major competitive advantage and an important factor in the quality of service.
A good travel guide is the leader of the group and he manages it. In his work he performs all the activities that should be carried out by a manager as well as other jobs. Of course, he often makes different kinds of decisions that substantially affect the quality of service he provides to the tourists.
This paper will analyze the importance of decision-making with a view on improving the quality of the tour guide’s work. Better ability of travel guide’s making quick and good decisions provides higher quality of tourism management, and indirectly the quality of the tourism product offered on the market. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | manager decision making tourist guiding tour guide |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:615231 |
Repozitorij | https://repozitorij.efos.hr |