Naslov Marketing kontrola
Naslov (engleski) Marketing Control
Autor Tamara Grgić
Mentor Zdravko Tolušić (mentor)
Član povjerenstva Zdravko Tolušić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Branko Matić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Hrvoje Serdarušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Ekonomski fakultet u Osijeku (Katedra za management, organizaciju i poduzetništvo) Osijek
Datum i država obrane 2017-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Kontrola označava skup aktivnosti koje se bave utvrđivanjem kvalitete provedbe osmišljene marketing strategije. Laički rečeno, kontrola je feedback proces koji omogućava marketing menadžeru da sazna kako se ostvaruju tekući planovi, te ga usmjerava u planiranju za buduće aktivnosti. Temeljne pretpostavke uspješnije marketing-kontrole jesu: pernamentnost odvijanja, sustavnost i sveobuhvatnost provedbe, kvalitetnost i učinkovitost izvršenja, svrhovitost i preventivnost djelovanja. Postoje četiri vrste marketing kontrole, unutar kojih ima još nekoliko skupina. Vrste kontrole su: kontrola godišnjeg plana, kontrola profitabilnosti, kontrola djelotvornosti, strategijska kontrola. Kontrola godišnjeg plana može se provoditi kao: analiza prodaje, analiza tržišnog udjela, analiza troškova marketinga u odnosu spram prodaje, financijska analiza, praćenje stavova kupaca. Kontrola uspješnosti mjeri:. uspješnost ekonomske propagande, uspješnost unapređenja prodaje i uspješnost distribucije. Kontrola profitabilnosti odvija se u tri faze. Prva faza kontrole je identifikacija funkcionalnih troškova. Druga faza je alokacija funkcionalnih troškova na jedinice marketinga. Treća faza je priprema iskaza o profitu i gubitku za svaku jedinicu marketinga. Strategijska kontrola se može provesti na dva načina: ocjenom djelotvornosti marketinga i provjerom marketinga. Marketing kontrolor može biti zaposlenik poduzeća ili vanjski revizor. Idealan marketing kontrolor posjeduje napredna znanja iz financija i zavidne marketinške vještine. Idealan kontrolor morao bi voditi podatke o planovima ostvarivanja profita, voditi čvrstu kontrolu izdataka za medije, pripremati budžete koje predstavlja direktorima, upućivati prijedloge nadležnima o izboru marketing strategije, ocjenjivati uspješnost promocija, vršiti ocjenu profitabilnosti marketing aktivnosti poslovnih jedinica, sudjelovati u odlukama o nabavi i politici zaliha, te kontrolirati sveukupne troškove marketinga i njihovu opravdanost.
Sažetak (engleski) Control means a set of activities that address the quality of the implementation of the designed marketing strategy. In short, the feedback process is a process that enables a marketing manager to find out how to make current plans and direct them to planning for future activities. "The basic assumptions of a more successful marketing control are: previousness of the process, systemicity and comprehensiveness of implementation, quality and efficiency of execution, purposefulness and preventive action. There are four types of marketing control, within which there are several groups. Types of control are: control of the annual plan, control of profitability, effectiveness control, strategic control. Control of the annual plan can be carried out as: sales analysis, market share analysis, marketing cost analysis in relation to sales, financial analysis, customer attitudes monitoring. Success Control Measures :. The success of economic propaganda, the success of sales promotion and the success of distribution. Profitability control takes place in three phases. The first phase of control is the identification of the functional costs. The second phase is the allocation of functional costs to marketing units. The third phase is the preparation of the statement of profit and loss for each marketing unit. Strategic control can be done in two ways: by evaluating marketing effectiveness and marketing checking. A marketing controller may be an employee of an enterprise or an external auditor. An Ideal Marketing Controller possesses advanced knowledge of finance and enviable
marketing skills. An ideal controller should keep track of profit-making plans, keep tight control over media spending, prepare budgets for directors, make suggestions for marketing strategy selection, evaluate the success of the promotion, evaluate the profitability of marketing activities of business units, engage in procurement decisions, and Inventory policies, and control the overall marketing costs and their justification.
Ključne riječi
kontrola godišnjeg plana
kontrola profitabilnosti
kontrola djelotvornosti
strategijska kontrola
Ključne riječi (engleski)
control of the annual plan
control of profitability
effectiveness control
strategic control
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:145:439402
Studijski program Naziv: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij EFOS REPOZITORIJ
Datum i vrijeme pohrane 2017-07-13 13:46:51