master's thesis
Teaching and learning geometry

Tihana Topalović (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Odjel za matematiku
Zavod za teorijsku matematiku
Katedra za algebru i matematičku analizu
Metadata
TitleUčenje i poučavanje geometrije
AuthorTihana Topalović
Mentor(s)Ivan Matić (thesis advisor)
Abstract
Geometrija služi kao izvrstan medij za razvijanje matematičkog mišljenja kroz rješavanje problema i učenje o važnosti i izvođenju dokaza, uz to prikladna je i za kreativan i istraživački rad. Područje je neizmjerno bogato teoremima i zanimljivim problemima uz to još i posjeduje vizualnu privlačnost. Sve ovo čini geometriju atraktivnim i izazovnim područjem za učenje i poučavanje. Cilj je ovoga rada kroz razne aktivnosti pod općim naslovima kao sto su prepozna- vanje oblika, simetrija, kutovi, konstrukcije, popločavanja ravnine i sukladnost po- kazati kako svaki od njih daje mogućnosti za učenje važnih riječi, razvijanje ključnih ideja i poduzimanje koraka kako bi učenici bili sposobni obrazlagati i objašnjavati umjesto pogađati i pretpostavljati. Učenici trebaju iskusiti raznolikosti pristupa i uvidjeti različite načine rješavanja geometrijskih problema (zadataka). Uspješnost ovisi o stjecanju intuitivnog osjećaja za geometrijske oblike kroz odgovarajuće praktične zadatke kako bi suštinska deduktivna priroda geometrije mogla proizaći iz sličnosti s jednostavnim svojstvima i relacijama.
Keywordsgeometry curriculum learning teaching symmetry angles tessellations constructions congruence
Parallel title (English)Teaching and learning geometry
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Odjel za matematiku
Lower level organizational unitsZavod za teorijsku matematiku
Katedra za algebru i matematičku analizu
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineNATURAL SCIENCES
Mathematics
Other Mathematical Disciplines
Study programme typeuniversity
Study levelintegrated undergraduate and graduate
Study programmeMathematics and Computer Science; specialization in: Teaching
Academic title abbreviationmag. educ. math. et inf.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-02
Parallel abstract (English)
Geometry serves as an excellent medium for developing mathematical thinking through problem solving and studying about the importance and the derivation of proofs, and is also suitable for creative and research work. The eld is innitely rich with theorems and interesting problems and, in addition, possesses visual appeal. All of this makes geometry an attractive and challenging eld for studying and te- aching. The aim of this paper is to, through various activities under general headlines such as the recognition of shapes, symmetry, angles, constructions, tessellations and congruency, show how each one of them oers possibilities for learning important words, developing key ideas and taking steps in order for the students to be able to argue and explain instead of guess and assume. The students have to experience the diversity of approaches and recognize die- rent ways of dealing with geometrical problems (tasks). The success depends on acquiring intuitive sense of geometrical shapes through suitable practical tasks in order for the essential deductive nature of geometry to arise from resemblance to simple properties and correlations.
Parallel keywords (Croatian)kurikulum nastave geometrije učenje poučavanje simetrija kutovi popločavanja ravnine konstrukcije sukladnost
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:126:227785
CommitterMirna Šušak Lukačević