Access restricted to higher education institution's students and staff
undergraduate thesis
Prepoznavanje i praćenje darovitosti u predškolskoj dobi

Helena Vešligaj (2015)
Metadata
TitlePrepoznavanje i praćenje darovitosti u predškolskoj dobi
AuthorHelena Vešligaj
Mentor(s)Ivana Sekol (thesis advisor)
Abstract
Polazišne osnove za pisanje ovog rada su prepoznavanje i praćenje koje su bitne sastavnice pojma darovitosti. Prepoznati darovitost već u ranoj dobi može biti od velike važnosti za razvoj uočenih potencijala kod djeteta. Veliku ulogu u prepoznavanju imaju sami roditelji koji mogu uočiti posebne “darove” koje njihovo dijete ima i prije upisa u vrtić. Daljnji postupci otkrivanja su dio odgojno – obrazovnog sustava. Darovitost nije rezultat jedne osobine, već kombinacija osobina, sposobnosti i osobe. One pojedince koji imaju jednu ili više iznadprosječno razvijenih osobina nazivamo nadarenima u toj sposobnosti. Kako bi se darovitost razvijala potrebno je stvarati poticajno okruženje te pozitivno obrazovno ozračje u kojem bi djeca ostvarivala svoj maksimum. Pritom je osnovno uočiti važnost poticanja i daljnje edukacije za rad s darovitima jer zbog nedovoljno stručnosti i znanja odgojitelja darovitost često ostaje neprepoznata ili odlazi u pogrešnom smjeru (npr. asocijalna i devijantna ponašanja). Za prepoznavanje darovitosti u predškolskoj dobi važni su i roditelji. Obrazovaniji roditelji često imaju više mogućnosti i materijala da bi obogatili djetetovu sredinu, ali novac nije presudan u razvijanju darovitosti, presudno je koliko roditelji zapravo cijene obrazovanje i razvoj svoga djeteta. Također, kako bi darovita djeca bila prepoznata, bilo od strane roditelja ili odgojitelja, ključno je pratiti razvoj njihovih sposobnosti kako bi mogli uočiti znakove koji nam pokazuju skriva li to dijete potencijalnu darovitost u sebi. S ciljem što boljeg razumijevanja darovite djece, ovaj rad fokusiran je na raspravu o ranim znakovima darovitosti, kao i na načine neformalnog prepoznavanja i praćenja darovitosti kod djece predškolske dobi.
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Pedagogy
Early Childhood and Preschool Pedagogy
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmeUndergraduate pre-school education
Academic title abbreviationuniv.bacc.praesc.educ.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2015-10-23
Parallel keywords (Croatian)darovitost prepoznavanje darovitosti praćenje darovitosti osobine darovite djece
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to higher education institution's students and staff
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:141:421550
CommitterJosipa Zetović