master's thesis
Izvanučionička istraživačka nastava Prirode i društva u četvrtom razredu

Dora Jajić (2015)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Odsjek za prirodne znanosti
Metadata
TitleIzvanučionička istraživačka nastava Prirode i društva u četvrtom razredu
AuthorDora Jajić
Mentor(s)Irella Bogut (thesis advisor)
Abstract
Diplomski rad izrađen je na Odsjeku za prirodne znanosti Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku iz kolegija Prirodoslovlje 2, pod mentorstvom izv.prof.dr.sc Irelle Bogut i sumentora mr.sc. Željka Popovića, profesora visoke škole. Nastava prirode i društva bi se trebala temeljiti na istraživanju i spoznavanju te samostalnom radu učenika jer je učenje iz prve ruke najbolji i najučinkovitiji način stjecanja znanja. Istraživanja koja su provele Borić, Škugor i Perković Krijan, kao i istraživanje prikazano u ovom radu, pokazuju kako postoji mnogo prednosti izvanučioničke istraživačke nastave u odnosu na tradicionalnu nastavu u učionici. Cilj ovog istraživanja je ukazati na kvalitetu izvanučioničke istraživačke nastave i njezinu učinkovitost te potaknuti učitelje i učenike na češće provođenje izvanučioničke istraživačke nastave. U istraživanju je sudjelovalo 23 učitelja iz Osnovne škole Eugena Kumičića u Slatini. Metoda koja se koristila je anonimni ankentni upitnik koji se sastojao od 13 pitanja. Učitelji pokušavaju u nastavu uvesti što više praktičnog rada (u odnosu na druge metode, praktičan rad je najzastupljeniji u nastavi Prirode i društva (17%)), znaju da je učinkovit i da ga djeca smatraju puno zanimljivijim od tradicionalne predavačko – prikazivačke nastave (91% učiteljica i učitelja navelo je metodu praktičnog rada kao najučinkovitiju metodu u nastavi Prirode i društva u 4. razredu i kao metodu uz koju učenici najlakše usvajaju gradivo). Ipak, izvanučioničku istraživačku nastavu ne provode dovoljno često (68% učiteljica i učitelja provodi takav oblik nastave tek jednom mjesečno). Anketirajući učiteljice i učitelje htjela sam pokazati kvalitetu i nedostatke izvanučioničke istraživačke nastave, ali i koliko ih često učiteljice i učitelji provode te koji su nastavni sadržaji u 4. razredu najprimjereniji za takav tip obrade. Zaključak je da su učitelji svjesni kvalitete i prednosti takvog oblika nastave, ali ih ipak ne provode dovoljno često.
KeywordsResearch–based outdoor science teaching 4th grade of primary school teachers science and society.
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Lower level organizational unitsOdsjek za prirodne znanosti
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineNATURAL SCIENCES
Interdisciplinary Natural Sciences
Teaching Methods in the Natural Sciences
Study programme typeuniversity
Study levelintegrated undergraduate and graduate
Study programmeTeacher Education
Academic title abbreviationMag.prim.educ.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2015-07-07
Parallel abstract (English)
This graduate thesis was done at the Department of Natural Sciences at Faculty of education in Osijek, subject of Nature and Science, under guidance of mentor Irella Bogut, Assoc.Prof., D.Sc. and co-mentor Željko Popović, M.Sc., College Prof. Science lessons should be based on researching, learning and independent student work because first-hand learning is the most effective way of acquiring knowledge. Researches conducted by Borić, Škugor and Perković Krijan, as well as the research shown in this graduate thesis, show that there are many advantages of research–based outdoor science teaching comparing to a traditional teaching inside of classroom. The aim of this study is to point out the quality and effectiveness of research – based outdoor science teaching and induce more often usage of this type of teaching. The study included 23 teachers from Eugen Kumičić Primary School in Slatina. A survey was conducted by using anonymous questionnaire which consisted of 13 questions. Teachers are trying to enforce practical work in the process of teaching as much as possible (comparing to other methods, practical work is the most common in Science teaching (17%)), they know it is effective and that children like it better than the traditional teaching in classroom (91% of teachers named the practical work method as the most effective method in Science teaching in 4th grade of primary school and also as a method through which pupils learn easily). However, they don’t use research – based outdoor science teaching enough (68% of teachers uses that type of teaching only once a month). By interviewing the teachers I wanted to show advantages and disadvantages of research – based outdoor science teaching, its frequency of implementation and also which topics could be presented through this type of teaching. The results showed that teachers are aware of the quality and benefits of this type of teaching but it is not enforced often enough in their work.
Parallel keywords (Croatian)Izvanučionička istraživačka nastava 4. razred osnovne škole učitelji razredne nastave priroda i društvo.
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:141:704463
CommitterJosipa Zetović