master's thesis
Mišljenja učenika mlađe školske dobi o nastavnim područjima u nastavi glazbene kulture

Ivana Kristić (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Metadata
TitleMišljenja učenika mlađe školske dobi o nastavnim područjima u nastavi glazbene kulture
AuthorIvana Kristić
Mentor(s)Jasna Šulentić Begić (thesis advisor)
Abstract
Prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu iz 2006./07. godine nastava glazbene kulture provodi se prema otvorenom modelu. Učenici se kroz otvoreni model u nastavi glazbe, u prvim trima razredima osnovne škole, susreću s nastavnim područjima pjevanja, sviranja, slušanja glazbe, elemenata glazbene kreativnosti te u četvrtom razredu s područjem izvođenja glazbe i glazbenim pismom, a umjesto elemenata glazbene kreativnosti uvode se glazbene igre. Nadalje, otvorenost se očituje u slobodnom izboru nastavnih sadržaja kao i slobodnom izboru pjesama i odabiru skladbi za slušanje što potiče učitelja na bolji i kreativniji rad. Prema otvorenom modelu, područje slušanja glazbe je obvezno i središnje u nastavi glazbe i njime se razvija glazbeni ukus učenika, dok su ostala nastavna područja varijabilna, tj. ovise o učitelju. U okviru diplomskog rada provedeno je istraživanje u OŠ Stjepana Antolovića u Privlaci, u ožujku 2016. godine u prvom i trećem razredu. Svrha je istraživanja bila dobivanje povratne informacije o učeničkoj zainteresiranosti i preferencijama nastavnih područja u nastavi glazbene kulture s obzirom na razred. Rezultati istraživanja pokazali su kako učenici pokazuju zainteresiranost za nastavu glazbene kulture, ali i za izvođenjem nastavnih područja. Najveće preferencije pokazali su prema nastavnom području pjevanja i glazbenih igara. Prema otvorenom modelu središnja aktivnost nastave je slušanje glazbe i učenicima su se upravo najviše svidjele glazbene igre uz slušanje glazbe. Kako je ovo istraživanje pokazalo da učenici vole nastavu glazbe i sve njezine sastavnice, učitelj im to treba i omogućiti. Budući da otvorenim modelom učitelj ima potpunu slobodu, on ju treba iskoristiti tako da prema željama učenika oblikuje nastavu glazbe, a slušanje tretira kao središnju i obveznu aktivnost.
Keywordsmusic education open model subject areas of music education teacher freedom
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineFIELD OF ART
Art of Music
Music Education
Study programme typeuniversity
Study levelintegrated undergraduate and graduate
Study programmeIntegrated undergraduate and graduate university Class Teacher Studies
Academic title abbreviationMag.prim.educ.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016
Parallel abstract (English)
According to the Primary School Curriculum (2006/2007), music education class is conducted using the open model. As the open model suggests, during the first three grades of primary school, students tackle the following subject areas of music education: singing, performing on instruments, listening, and elements of musical creativity. In the fourth grade, musical script and performing music are introduced, and the elements of musical creativity are replaced by the musical games. Furthermore, this openness is visible in the way students freely choose subject content, songs and compositions they want to listen to, which encourages the teacher to plan out better and more creative classes. According to the open model, subject area of listening is obligatory and it is the focal point of the music education. It is designed to develop students’ taste in music, while all the other subject areas are variable, i.e. they are dependent on the teacher. Within this paper a research was conducted in the Primary School Stjepan Antolović (Privlaka) in the first and third grade, in March of 2016. The purpose of the research was to get feedback about students’ interests and preferences of specific subject areas in music education, in regard to grade. Research findings demonstrate that students are interested in music education, and also in executing subject areas. They showed the most preference to subject areas of singing and music games. The open model prescribes listening as a focal activity of the class, and the activities which students like the most are indeed listening and music games. This research has demonstrated that students like music education class and all of its components, which makes the teacher responsible for providing a good class. In the open model, the teacher has the absolute freedom, which he needs to utilize in such a way that students’ wishes shape music education class, and he needs to treat listening as a focal and obligatory activity.
Parallel keywords (Croatian)nastava glazbe otvoreni model područja u nastavi glazbe sloboda učitelja
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:141:119337
CommitterNikolina Milanović