undergraduate thesis
Language of contemporary picture books

Svjetlana Brkić (2015)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Metadata
TitleJezik suvremenih dječjih slikovnica
AuthorSvjetlana Brkić
Mentor(s)Dubravka Smajić (thesis advisor)
Abstract
Čitanje slikovnica vrlo je važno za cjelokupan razvoj djeteta, a posebice za razvoj djetetova govora, njegove mašte, spoznaje i stvaralaštva. Svojim najvažnijim funkcijama (informacijsko-odgojnom, spoznajnom, iskustvenom, estetskom, zabavnom i govorno-jezičnom) slikovnica utječe na obogaćivanje rječnika i govornih sposobnosti predškolskoga djeteta, razvoj slobodnoga mišljenja, shvaćanje slika i riječi kao simbola koji prenose poruku, razvijanje pozornosti, pamćenja, logičkoga zaključivanja, spoznavanje različitih emocija te stvaranje pozitivne slike o sebi. Važnost čitanja slikovnica djetetu od njegove najranije dobi prepoznata je diljem svijeta, ponajprije jer se time dijete uvodi u svijet pismenosti, ono upoznaje materinski jezik, njegove prozodijske vrijednosti, izgovor riječi, pravilnu dikciju i leksičko blago općenito, što dugoročno rezultira sve manjim brojem nepismenih ljudi u svijetu. Bogat se rječnik još više obogaćuje čitanjem, a samim time predstavlja izvrsnu osnovu za razvoj gramatike i ostalih jezičnih sastavnica.
Keywordsthe child's development picture book preschooler functions of picture books
Parallel title (English)Language of contemporary picture books
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineHUMANISTIC SCIENCES
Philology
Croatian Studies
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmeUndergraduate pre-school education
Academic title abbreviationuniv.bacc.praesc.educ.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2015-07-14
Parallel abstract (English)
Reading picture books is substantial for child's thorough development, especialy for one's cognitive, lingual, imaginitive and creative growth. With it's primary functions ( informatively-educational, cognitive, experiential, esthetic, entertaining and lingual), picture book affects vocabulary and communicational enrichment of pre-school child as well as development of free thought, perceiving pictures and words as message-carrying symbols, development of atention, memory , deduction etc. (cognition of different emotions and forming positive picture of inner self.) Importance of reading picture books to a child from it's earliest age is well recognized across the world, mainly because it is a child's introduction to world of literacy. Picture books also have an important role of first introduction to mother tongue and it's intonation, pronounciation and diction of variety of words longterm resulting in reduction of iliterate people in the world. Rich vocabulary even more enriches itself with reading which is tremendous fundation for grammar and linguistic development.
Parallel keywords (Croatian)djetetov jezični razvoj slikovnica i materinski jezik predškolsko dijete funkcije slikovnica jezična pravilnost
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:141:277122
CommitterNikolina Milanović