master's thesis
Utjecaj indeksa tjelesne mase na uspješnost poduke neplivača

Kristina Kuna (2015)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Odsjek za društvene znanosti
Metadata
TitleUtjecaj indeksa tjelesne mase na uspješnost poduke neplivača
AuthorKristina Kuna
Mentor(s)Tihomir Vidranski (thesis advisor)
Abstract
Plivanje je jedan od najboljih načina kako poboljšati zdravstveni status i razvoj djeteta. Da bi se dijete ili odrasla osoba uopće mogla baviti plivanjem bilo u svrhu sporta, rekreacije ili kineziterapije, prva stepenica je poduka neplivača. S ciljem utvrđivanja uspješnosti programa te eventualnog utjecaja ITM na uspješnost istog provedeno je istraživanje na uzorku od 31 djeteta starosti od 5 - 7 godina. Provjera znanja plivanja provedena je putem tablice usvojenosti znanja plivanja (Grčić 1996.) koja je i kriterij uspješnosti. Za sve varijable izračunati su osnovni deskriptivni parametri (aritmetička sredina, standardna devijacija i modalna vrijednost). Za utvrđivanje povezanosti među varijablama koristio se Pearsonov koeficijent korelacije. Za utvrđivanje razlika između skupina ispitanika u inicijalnom i finalnom mjerenju koristila se KruskallWalissanova, a za utvrđivanje razlika između inicijalnog i finalnog mjerenja koristila se FreidmanAnova te za utvrđivanje normalnosti distribucije koristio se KolmogorovaSmirnov test. Nakon provedenog istraživanja možemo zaključiti kako postoje statistički značajne razlike u inicijalnim i finalnim stanjima što je bilo i za očekivati te ukazuje uspješnost programa. Postoje razlike u ITM između uspješnijih i neuspješnijih i to u korist onih koji imaju veći ITM, ali nema statistički značajne razlike.
Keywordschildren swimmnig body mass index
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Lower level organizational unitsOdsjek za društvene znanosti
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Kinesiology
Kinesiological Education
Study programme typeuniversity
Study levelintegrated undergraduate and graduate
Study programmeTeacher Education
Academic title abbreviationMag.prim.educ.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2015-06-17
Parallel abstract (English)
Swimming as a sport, is one of the best ways to enhance the growth and development of the child. Most experts recommend the age of four as the best age to start learning swimming.This age is recommmended because the child can master real swimming movements.Swimming has been known since ancient times, from the time of the Assyrians and Egyptians. It had the importance attributed to the ancient Greeks, as the witness spoke of that time, "Shame, do not write or swim", and the Romans Swimming considered military skills.As a sport the swimming was in the Olympics since the first modern games in 1896 in Athens.Swimming is a favorite recreational activity for many, but also a competitive sport, swimming is also a lounge, games, leisure, self-confidence and a positive impact on psychosocial and physical development of the child. We now know five swimming styles: freestyle, freestyle, backstroke, butterfly and pelvic or butterfly. The study of this paper points out inconsistencies in the initial check for the initial swimming final inspections swimming at the end of the training. As we also noted that there is no statistically significant changes in the training of non-swimmers due to body mass index of each child, where the ultimate goal of
Parallel keywords (Croatian)djeca plivanje indeks tjelesne mase
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:141:013714
CommitterJosipa Zetović