master's thesis
School achievements of children with disabilities

Željko Đitko (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Filozofski fakultet
Metadata
TitleŠkolska postignuća djece s poteškoćama u razvoju
AuthorŽeljko Đitko
Mentor(s)Vesna Buljubašić-Kuzmanović (thesis advisor)
Abstract
Tema rada su školska postignuća djece s poteškoćama u razvoju. U uvodnom dijelu se prikazuje povijesni kontekst odgoja i obrazovanja djece s poteškoćama u razvoju. Ona su kroz povijest bila odbacivana od strane društva i nisu imala pravo školovanja. Razvojem humanističke svijesti i ideja solidarnosti status djece s poteškoćama u razvoju u društvu se mijenja te se sve više pozornosti pridaje njihovom odgoju i obrazovanju. Dalje rad analizira pristup suvremene pedagogije u odgoju i obrazovanju djece s poteškoćama u razvoju koji zagovara integraciju u redovne škole kao poželjni model njihova odgoja i obrazovanja. Znanstvena literatura je pokazala da taj proces traži dodatno osposobljavanje stručnog osoblja škole, moderniziranje nastavnih metoda i pomagala te interdisciplinarnost u pristupu. Ukazuje se i na potrebu za formiranjem pozitivne školske klime koja će biti poticajna djeci s poteškoćama u razvoju za kontinuirani rad i napredovanje što uključuje angažman svih sudionika procesa odgoja i obrazovanja; od školskog osoblja do preostalih učenika. Iznose se zakonski akti te metode i pristupi u praćenju i ocjenjivanju učenika s poteškoćama u razvoju. Na kraju se iznose rezultati istraživanja školskog uspjeha učenika s poteškoćama u razvoju koje je provedeno u OŠ Nikole Andrića u Vukovaru analizom njihovih ocjena.
Parallel title (English)School achievements of children with disabilities
Committee MembersMirko Lukaš (committee chairperson)
Vesna Buljubašić-Kuzmanović (committee member)
Goran Livazović (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Filozofski fakultet
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Pedagogy
Specific Pedagogy
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmePedagogy (double major)
Academic title abbreviationmag. paed.
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeHistory (double major)
Academic title abbreviationmag. educ. hist.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-20
Parallel keywords (Croatian)djeca poteškoće u razvoju integracija interdisciplinarnost školski uspjeh
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:142:929075
CommitterBernardica Plašćak