undergraduate thesis
Adult-child interaction in learning and teaching in kindergartens

Marijana Koški (2016)
Metadata
TitleInterakcija odrasli-dijete u učenju i poučavanju u dječjem vrtiću
AuthorMarijana Koški
Mentor(s)Nada Babić (thesis advisor)
Abstract
Tema završnog rada je interakcija odrasli-dijete u učenju i poučavanju u dječjem vrtiću. U nastavku rada se prikazuje pregled teorijskih koncepcija i relevantnih istraživanja o temi na temelju dostupne i recentne literature. Teorijski okvir rada su shvaćanja djetinjstva i djece unutar suvremenih društvenih znanosti i socijalno-kulturne teorije razvoja Vygotskoga i njegovih sljedbenika. Dječji vrtić sastavni je dio djetinjstva većine djece. Djeca svakoga dana veliki dio svoga vremena provode u okruženju koje im pruža dječji vrtić i u interakcijama s odgojiteljima, roditeljima i s drugom djecom. Dakle, bitnu sastavnicu okruženja svakog djeteta čine ljudi odnosno njihovi vršnjaci, sestre i braća, roditelji, odgojitelji i drugi važni u njihovom životu. S tim ljudima djeca ostvaruju bliske veze, surađuju, pregovaraju i natječu se kroz zajedničke aktivnosti te se uključuju u zajedničku igru i kreativnost. Sukladno socijalno-kulturnoj teoriji razvoja Vygotskoga i njegovih sljedbenika pružajući pomoć djeci da učine stvari koje ne mogu sama odrasli ne samo da potiču nego i podupiru razvoj spoznaje i sposobnosti djece. Interakcijom između odraslog i djeteta u kojoj oboje surađuju u razvoju međusobnog razumijevanja dijete uči sagledavati stvari iz perspektive drugoga, uči dijeliti i stvarati značenja. Odnosno djeca stječu znanja i internaliziraju tehnike mišljenja i rješavanja problema iz kulture koja ih okružuje. Iz uvida u dostupnu, relevantnu i recentnu literaturu je vidljivo da je interakcija odraslih i djece u učenju i poučavanju kao tema već dugi niz godina prisutna u suvremenim stručnim i znanstvenim razmatranjima. Ova tema potaknula je mnogobrojna istraživanja o učenju i poučavanju djece u interakciji s odraslima.
Parallel title (English)Adult-child interaction in learning and teaching in kindergartens
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Filozofski fakultet
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Pedagogy
Early Childhood and Preschool Pedagogy
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmePedagogy (double major)
Academic title abbreviationuniv. bacc. paed.
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmeCroatian Language and Literature (double major)
Academic title abbreviationuniv. bacc. philol. croat.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-21
Parallel keywords (Croatian)dijete socijalna interakcija socijalno-kulturna teorija dječji vrtić učenje poučavanje
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:142:869257
CommitterBernardica Plašćak