undergraduate thesis
Motivational component in the context of self-regulated learning

Zrinka Bader (2016)
Metadata
TitleMotivacijske komponente u okviru samoregulacije učenja
AuthorZrinka Bader
Mentor(s)Gorka Vuletić (thesis advisor)
Abstract
Samoregulacija učenja važno je istraživačko područje edukacijske psihologije. Učenici uspješni u samoregulaciji učenja su metakognitivno, ponašajno i motivacijski aktivni sudionici u vlastitom učenju. Postoje brojni modeli kojima se pokušavaju obuhvatiti konstrukti i istražiti procesi samoregulacije učenja. Dva su značajna modela samoreguliranog učenja Zimmermanov i Pintrichev model. Na procese samoregulacije učenja utječu kognitivni, ponašajni, kontekstualni, ali također i motivacijski faktori. Motivirajuća vjerovanja koja čine komponente modela samoregulacije učenja mogu se podijeliti na konstrukte očekivanja i konstrukte vrijednosti. Konstrukte očekivanja čine vjerovanje o kontroli i vjerovanje o samoefikasnosti. Vjerovanje o kontroli odnosi se na uvjerenja učenika o tome kako mogu utjecati na svoje ponašanje i okolinu te time na ishode učenja. Vjerovanje o samoefikasnosti odnosi se na uvjerenost u vlastite sposobnosti da se postigne željeni ishod. Konstrukte vrijednosti čine ciljevi i ciljne orijentacije te vrednovanje zadatka. Ciljevi predstavljaju ishode koji se žele ostvariti, dok ciljne orijentacije predstavljaju razloge ili svrhu uključivanja u određene zadatke postignuća. Učenici najčešće usvajaju ciljnu orijentaciju na učenje i ciljnu orijentaciju na izvedbu. Vrednovanje zadatka odnosi se na kvalitetu samog zadatka koja određuje hoće li učenik odabrati uključiti se u njegovo izvršenje ili neće. Središnji elementi modela očekivanja i vrijednosti izbora povezanih s postignućem su motivacijski konstrukti očekivanja i vrijednosti. Model pretpostavlja kako su izbori, ustrajnost i izvedba povezana s postignućem pod utjecajem očekivanja uspjeha i vrijednosti koja se aktivnosti daje. Očekivanja i vrijednosti direktno utječu na izbore postignuća, ali i na ustrajnost, ulaganje truda i izvedbu u odabranoj aktivnosti.
Parallel title (English)Motivational component in the context of self-regulated learning
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Filozofski fakultet
Lower level organizational unitsOdsjek za psihologiju
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Psychology
School Psychology and the Psychology of Education
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmePsychology (single major)
Academic title abbreviationuniv. bacc. psych.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-14
Parallel keywords (Croatian)samoregulacija učenja motivacija očekivanja vrijednosti
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:142:895871
CommitterLana Šuster