undergraduate thesis
Working memory performance in school context

Bernarda Veseličić (2016)
Metadata
TitleRadno pamćenje u školskom kontekstu
AuthorBernarda Veseličić
Mentor(s)Gorka Vuletić (thesis advisor)
Abstract
Radno pamćenje odnosi se na mentalni radni prostor koji služi za aktivno zadržavanje i manipuliranje informacija kako bi se uspješno izvodili složeni kognitivni zadaci. Brojna istraživanja dosljedno pokazuju vezu između radnog pamćenja i njegovih komponenti te učenja i usvajanja školskih vještina kao što su matematika i čitanje. Poznavanje obrasca razvoja radnog pamćenja i njegovih karakteristika može značajno doprinijeti razumijevanju učeničkog usvajanja određenog znanja i način na koji im se taj proces može olakšati. To osobito vrijedi za učenike koji postižu slabije rezultate na zadacima radnog pamćenja. Upravo zbog oslabljenog kapaciteta ili nekih drugih aspekata radnog pamćenja, usvajanje matematičkih operacija i čitanja nekim učenicima može biti znatno otežano i za posljedicu imati slabiji školski uspjeh. Cilj ovog rada pobliže je istražiti povezanost svih komponenti radnog pamćenja s usvajanjem matematičkih vještina i čitanja s obzirom da su to dva najvažnija zadatka koja djeca moraju savladati na početku svog obrazovanja. Pri proučavanju te povezanosti korišten je Baddeleyev model radnog pamćenja koji se sastoji od 4 osnovne komponente pri čemu je svaka od njih, na određeni način, važna za učenje. U radu se opisuju i mentalni procesi koji se odvijaju pri čitanju i računanju, kao i individualne razlike u radnom pamćenju koje se povezuju sa školskom izvedbom u matematici i čitanju. Nadalje, ovim radom nastoji se ukratko prikazati široki spektar mogućih intervencija kojima se mogu potaknuti što uspješnije korištenje postojećih resursa radnog pamćenja kod djece u školskom okruženju.
Parallel title (English)Working memory performance in school context
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Filozofski fakultet
Lower level organizational unitsOdsjek za psihologiju
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Psychology
General Psychology
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmePsychology (single major)
Academic title abbreviationuniv. bacc. psych.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-14
Parallel keywords (Croatian)radno pamćenje Baddeleyev model matematika čitanje intervencije
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:142:724057
CommitterLana Šuster