master's thesis
Grading and critical thinking in modern history class

Tomislav Fernbach (2015)
Metadata
TitleOcjenjivanje i kritičko mišljenje u suvremenoj nastavi povijesti
AuthorTomislav Fernbach
Mentor(s)Jasna Šimić (thesis advisor)
Abstract
Suvremena nastava općenito predmet je mnogih rasprava, čak i kontroverzi. Postavlja se pitanje učinkovitosti moderne nastave i je li ona uopće dorasla zahtjevima modernog društva. Činjenica je da suvremena didaktika počiva na načelima „ancien regimea“ prosvjete. Drugim riječima, nastava se uvelike oslanja na tekovine industrijskog doba kada se u velikoj većini slučajeva proizvodila tek radna snaga. Nastava povijesti nije izuzetak. Metodika nastave povijesti nastoji unijeti korjenite promjene što se tiče didaktike, sustava i predmeta ocjenjivanja. Zahtjevi suvremenog društva i školstva nadilaze dosadašnje nabrajanje činjenica i učenje napamet istih. Učenici prestaju biti pasivni promatrači na nastavi i moraju postati aktivni sudionici. Ovaj rad bavi se upravo problematikom ocjenjivanja i kritičkog mišljenja u suvremenoj nastavi povijesti, odnosno u kojoj ulozi se nalaze učenici i kojoj ulozi bi se oni trebali nalaziti u nastavi. Ne ocjenjuje se više samo puko poznavanje činjenica, nego se cijeni mišljenje učenika. Učenici su dužni pokazati način na koji razmišljaju, a nastavnici imaju zadatak procijeniti i evaluirati sve relevantne elemente u nastavi povijesti.
Parallel title (English)Grading and critical thinking in modern history class
Committee MembersZlatko Đukić
Slađana Josipović Batorek
Jasna Šimić
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Filozofski fakultet
Lower level organizational unitsOdsjek za povijest
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineHUMANISTIC SCIENCES
History
Theory of History and Methods of Historical Science
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeHistory (double major)
Academic title abbreviationmag. educ. hist.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2015-10-15
Parallel keywords (Croatian)suvremena nastava nastava povijesti ocjenjivanje
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:142:202183
CommitterGordana Gašo