undergraduate thesis
Značaj ambalaže u procesu impulzivne kupovine

Višnja Štromar (2016)
Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Faculty of Economics in Osijek
Metadata
TitleZnačaj ambalaže u procesu impulzivne kupovine
AuthorVišnja Štromar
Mentor(s)Mane Medić (thesis advisor)
Abstract
Ljudsko ponašanje prilikom kupovine nije uvijek percipirano na promišljenosti da bude sa što većom korisnošću, već ga često pokreću osobne želje i emocije. Skup takvih stilova kupovanja, praćeni izostankom razmišljanja i samim time prethodne namjere, predstavljaju impulzivno kupovanje. Impulzivna odnosno neplanirana kupovina i ponašanje potrošača u impulzivnom kupovanju predstavlja zahtjevno područje koje godinama zaokuplja marketinške stručnjake i istraživače. Svaki pojedinac pripisuje veću vrijednost stvarima koje – svjesno ili nesvjesno na neki način doživljava posebnim. „Kupci, bez obzira na to jesu li krajnji potrošači ili organizacije, imaju želje i potrebe koje treba zadovoljiti, imaju novac kojim raspolažu i volju da ga potroše. Uz potražnju za proizvodima, treba razmotriti i želje i potrebe kupaca, njihovu kupovnu moć i ponašanje u potrošnji. Upoznavanje i razumijevanje potrošača – kupaca koji se nalaze u centru cijeloga procesa, polazna je točka za sve marketinške aktivnosti, a kreiranje marketinškog spleta treba biti usklađeno s njihovim potrebama i zahtjevima. Naime, uz spoznaju tko je potrošač, a tko kupac, prodavača treba zanimati tko inicira kupnju, tko potiče, odlučuje i/ili stvarno kupuje.“ (Martinović,2012:2). Odluka potrošača da kupi ili ne kupi proizvod ili uslugu važan je trenutak za većinu ponuđača. Ona može pokazati je li marketinška strategija bila dobro osmišljena, oštroumna i djelotvorna ili je bila loše planirana te promašila svoj cilj. Martinović (2012) smatra da ponuđače ponajprije zanima sam proces donošenja odluke o kupnji koji kreće od spoznaje potrebe, zatim traženja informacija o postojećim alternativama, nakon čega tek slijedi njezina procjena i sama odluka o kupnji. Potrošači su na prodajnom mjestu suočeni s različitim podražajima, koji doprinose i većoj mogućnosti neplaniranog i brzog odlučivanja na kupovinu, kao načina za trenutačno udovoljenje nagonu. Kupovina, kao sastavni dio života pojedinca, povezana je s mnogim psihološkim aspektima. Da li je impulzivna kupovina aktivnost koja služi za ostvarenje trenutnog zadovoljstva ili je potiče dobro osmišljena marketinška strategija, rezultat je koji ima različito značenje sa stajališta potrošača.
Committee MembersMane Medić (committee chairperson)
Blaženka Hadrović Zekić (committee member)
Sunčica Oberman Peterka (committee member)
GranterJosip Juraj Strossmayer University of Osijek
Faculty of Economics in Osijek
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeprofessional study accounting
Academic title abbreviationbacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-05-06
Parallel keywords (Croatian)potrošač marketinška strategija impulzivna (neplanirana) kupovina
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:267174
CommitterGordana Kradijan