Access restricted to higher education institution's students and staff
undergraduate thesis
Ponašanje potrošača, osnove ponude i potražnje

Martina Pivić-Kovačević (2016)
Metadata
TitlePonašanje potrošača, osnove ponude i potražnje : Završni rad iz kolegija “Počela ekonomije”
AuthorMartina Pivić-Kovačević
Mentor(s)Boris Crnković (thesis advisor)
Abstract
U središtu poslovanja svakog poslovnog subjekta nalazi se zadovoljavanje potreba i želja koje su prisutne na tržištu. One dolaze od krajnjih potrošača, odnosno od poslovnih kupaca, ovisno o tome posluje li poduzeće na tržištu krajnje potrošnje ili na poslovnom tržištu. Kupci i potrošači nikako ne mogu biti izjednačeni pojmovi. Finalni potrošači su pojedinci koji kupuju proizvode poduzeća za vlastitu upotrebu, odnosno, za zadovoljavanje vlastitih potreba i želja. Oni ne ostvaruju dobit kupnjom tih proizvoda ili usluga. Dakle, kupac nužno ne mora biti i krajnji potrošač i upravo u toj činjenici leži objašnjenje razlike između kupca i potrošača. U novim uvjetima poslovanja javlja se potreba za uvažavanjem krajnjih potrošača kojima poduzeća prodaju prizvode i usluge; upravo na njihovim željama i potrebama sastavlja se ponuda nekog poduzeća. Ukoliko poduzeće uloži različite resurse kako bi spoznalo kako se ponašaju njihovi potrošači, na temelju kojih kriterija donose odluku o kupnji, na taj način stvara snažne temelje za ostvarivanje konkurentske prednosti i uspješnog poslovanja. Na ponašanje potrošača utječe nekoliko činitelja koji se vežu za kupovnu snagu potrošača, kulturu krajnjih potrošača, pripadnost određenom društvenom sloju, informacijama o ponudi drugih poduzeća koja su prisutna na tržištu, kao i osobnim karakteristikama potrošača. Ukoliko poduzeće želi biti uspješno, ono mora biti konkurentno i mora postići konkurentsku prednost, kako pred konkurentima u zemlji, tako i izvan nje. Stvaranje konkurentske prednosti nije jednostavan i jeftin pothvat, za njega je potrebno znanje o tome tko su najvažniji kupci i potrošači. Upravo će znanje o potrošačima, kao i njihovim osobinama i ponašanjima u procesu kupnje, omogućiti razvijanje i prilagodbu ponude koja će najbolje odgovarati njihovim željama i potrebama. Cilj ovoga rada jest utvrditi u kakvoj su korelacijskoj vezi ponuda i potražnja sa potrošačima koji se nalaze na tržištu. U radu će biti obrađeni pojmovi poput ponašanja potrošača, sklonosti potrošača, tržišne košare, krivulje i mape indiferencije, ograničenja budžeta potrošača, izbora potrošača, preferencije potrošača, kao i indeksa troškova života. U radu će biti riječi i o Idealnom indeksu troškova života, Laspeyresovom indeksu cijena, Paascheovom indeksu, ponderiranom verižnom indeksu, a biti će prikazana i analiza troškova života i indeksa potrošačkih cijena u Republici Hrvatskoj. Treća cjelina odnositi će se na pojam ponude i potražnje, promjene vezane za tržišnu ravnotežu, razlike između kratkoročne i dugoročne elastičnosti, predviđanja učinaka promjene tržišnih uvjeta, kao i učinaka državnih intervencija.
Committee MembersBoris Crnković (committee chairperson)
Maja Lamza Maronić (committee member)
Jerko Glavaš (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Lower level organizational unitsKatedra za nacionalnu i međunarodnu ekonomiju
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Organization and Management
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmeFinancial Management
Academic title abbreviationuniv. bacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-06
Parallel keywords (Croatian)ponašanje potrošača promjene tržišnih uvjeta stvaranje konkurentske prednosti
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to higher education institution's students and staff
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
NoteZa sažetak korišten uvod iz rada, ključne riječi izdvojio knjižničar
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:157907
CommitterGordana Kradijan