master's thesis
Utjecaj društveno odgovornog poslovanja na ponašanje potrošača u Osječko-baranjskoj županiji

Juraj Rašić (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Katedra za marketing
Metadata
TitleUtjecaj društveno odgovornog poslovanja na ponašanje potrošača u Osječko-baranjskoj županiji
AuthorJuraj Rašić
Mentor(s)Zdravko Tolušić (thesis advisor)
Abstract
Društveno odgovorno poslovanje predstavlja predanost poslovnog i civilnog društva promoviranju životnog učenja o održivom razvoju kojim će pridonijeti sigurnom i zdravom životu pojedinaca i radnika, njihovih obitelji, lokalnoj zajednici i društvu u cjelini. Uvođenje koncepta društvene odgovornosti u svaku zajednicu podrazumijeva prihvaćanje etičkog kodeksa, odgovornosti za ljude i okoliš, te društveno odgovornog ponašanja. Društveno odgovornim poslovanjem djelovanje društva podiže se na jednu novu razinu kojom ljudi postaju svjesni koliko je važno ulagati u društvenu zajednici kako bi se doprinijelo dugoročnoj održivosti. Cilj ovog rada je prikazati način na koji društveno odgovorno poslovanje poduzeća utječe na potrošače te njihove odluke prilikom kupovine proizvoda. Kako bismo što bolje razumjeli utjecaj društveno odgovornog poslovanja poduzeća na potrošače provedeno je istraživanje u Osječko-baranjskoj županiji. Rezultati istraživanja prikazali su da je većina potrošača čula za koncept društveno odgovornog poslovanja poduzeća, te da se većina ispitanika po svome mišljenju ponaša društveno odgovorno. Osim toga, većina potrošača u Osječko-baranjskoj županiji spremna je platiti više za proizvod ukoliko bi znali da proizvođač posluje društveno odgovorno, ali većina istovremeno nije upoznata sa društveno odgovornim poslovanjem poduzeća u Osječko-baranjskoj županiji.
Keywordssocial responsibility company Osijek-Baranja County
Committee MembersZdravko Tolušić (committee chairperson)
Drago Ružić (committee member)
Blaženka Hadrović Zekić (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Lower level organizational unitsKatedra za marketing
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeMarketing
Academic title abbreviationmag.oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-16
Parallel abstract (English)
Corporate social responsibility reflects the dedication of the civil society as well as the business sector to promote the doctrine of sustainable development, which will ensure safe and healthy lives of individuals and employees, their families, the local community and the society in general. Implementing the concept of social responsibility in each and every community includes among other things accepting the ethical code, responsibility for people and their environment and acceptable social behavior. The implementation of corporate social responsibility brings the society to a whole new level, at which people become aware of the high importance of investing into communities for the benefit of long-term sustainability. The aim of this paper is to show the way companies’ corporate social responsibility policy affects consumers and their choices while shopping. In order to get a clearer picture of the effect of companies’ corporate social responsibility policies on the consumers a research in the Osijek-Baranja County has been conducted. The results show that the majority of participants have heard of corporate social responsibility and that they, at least according to a self-assessment form, behave in a socially responsible way. Furthermore, the vast majority of participants in the Osijek-Baranja County are willing to pay more for a product, if they are sure that the producer behaves socially responsible, but at the same time the majority of participants are not acquainted with companies’ corporate social responsibility policies in the Osijek-Baranja County.
Parallel keywords (Croatian)društvena odgovornost društvena odgovornost u poduzeću Osječko-baranjska županija
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:252138
CommitterGordana Kradijan