Access restricted to higher education institution's students and staff
master's thesis
Kako se za pregovore pripremaju gospodarstvenici iz okruženja

Anton Tadić (2016)
Metadata
TitleKako se za pregovore pripremaju gospodarstvenici iz okruženja
AuthorAnton Tadić
Mentor(s)Ljerka Sedlan König (thesis advisor)
Abstract
Ovim radom se ukazuje na važnost pripreme kod poslovnih pregovora. U današnjem svijetu pregovori su svuda oko nas, i svi smo njima okruženi još od djetinjstva. Iako toga mnogi nisu svjesni, pregovori se vrše svakodnevno i u vezi bilo čega, te na svim razinama. U obitelji se pregovara o džeparcu, u školi o ocjenama, na poslu o cijenama, kvaliteti, brzini te na razini države o poticajima, projektima, ugovorima i slično. Dakle, pregovara se o svemu i to svakodnevno. Ljudi najčešće nisu svjesni koliko mogu dobiti kvalitetnim pregovorima i tome ne daju veliki značaj, ali tu su u krivu jer kao što je rekao Chester L. Karras “U poslovanju ne dobivate ono što zaslužujete, dobivate ono što ispregovarate.“ Kao što je poslovno pregovaranje važno za ukupno poslovanje tako postoje i čimbenici koji su važni za uspješno pregovaranje. Najvažniji čimbenik uspješnog poslovnog pregovaranja je priprema za pregovore. Pregovarači prilikom pregovora koriste određeni stil kojim nastupaju u tim pregovorima. Ti stilovi su prilagođavanje, izbjegavanje, nadmetanje i rješavanje problema. Također postoje i vrste pregovaranje, a dvije glavne su tvrdo i meko pregovaranje. Važni koraci prilikom pripreme za pregovore su: odrediti ciljeve, strategiju, i planirati. Prilikom planiranja pregovora potrebno je odrediti početnu ponudu, zatim najnižu točku prihvatljivog sporazuma, povećani taktički zahtjev, zonu pregovaranja te najbolju alternativu postizanju sporazuma. Za uspješne poslovne pregovore potrebno se kvalitetno pripremiti. Cilj ovog rada je analiza i istraživanje gospodarstvenika iz okruženja, pripremaju li se za pregovore i na koji način. U tu svrhu provedeno je istraživanje na tri poduzeća iz okruženja koja posluju dugi niz godina profitabilno i uspješno, te su na neki način primjeri za ostala poduzeća iz okruženja. IM Logistics, Titanic i Zovko Osiguranje su odabrana poduzeća s čijim predstavnicima su obavljeni razgovori u svrhu istraživanja o tome pripremaju li se i na koji način za poslovne pregovore. Rezultati ovoga istraživanja navedeni su u zaključku rada.
Committee MembersLjerka Sedlan König (committee chairperson)
Julia Perić (committee member)
Aleksandar Erceg (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Lower level organizational unitsKatedra za ekonom. i managem. gosp. subjekata
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Organization and Management
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeEntrepreneurship
Academic title abbreviationmag.oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-20
Parallel keywords (Croatian)Poslovno pregovaranje priprema gospodarstvenici iz okruženja
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to higher education institution's students and staff
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:163674
CommitterGordana Kradijan