master's thesis
Turizam i regionalna konkurentnost - slučaj Eko sela i pivovare Sveti Juraj

Martina Horvat (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Katedra za nacionalnu i međunarodnu ekonomiju
Metadata
TitleTurizam i regionalna konkurentnost - slučaj Eko sela i pivovare Sveti Juraj
AuthorMartina Horvat
Mentor(s)Nataša Drvenkar (thesis advisor)
Abstract
Turizam se smatra jednom od najbrže rastućih grana svjetske ekonomije. Za Hrvatsku turizam predstavlja iznimno važnu gospodarsku granu i sredstvo promocije zemlje u svijetu, no unatoč bogatoj kulturi, tradiciji i prirodnim bogatstvima rasprostranjenim diljem zemlje, fokus turizma u Hrvatskoj je pretežito na obalno područje koje donosi profit, dok turistički potencijali ostatka zemlje (s iznimkom grada Zagreba) ostaju neiskorišteni i neotkriveni. Za razliku od uspješnih turističkih zemalja koje strateški upravljaju turizmom, Hrvatska godinama izdaje brojne strateške i operativne planove za razvoj turizma i gospodarstva, a svima im je zajednički neuspjeh u realizaciji. Razvijena svjetska gospodarstva teže ostvarenju i održavanju konkurentske prednosti dok Hrvatska u postizanju konkurentnosti uvelike zaostaje, a najbolji je primjer tome koncept klastera koji je brojnim regijama svijeta osigurao gospodarski preporod, dok u RH još uvijek ne postoji pravi klaster konkurentosti. U kontekstu navedenih okolnosti promatrani su projekti pivnice i eko sela, čijom realizacijom vlasnik prvenstveno želi ostvariti prihode iz turističkih djelatnosti uz istovremeno zapošljavanje lokalnog stanovništva. Vlasnik se planira povezati i surađivati sa drugim poduzetnicima iz iste branše, a suradnjom sa drugim poduzetnicima nastojati će dati svoj doprinos u revitalizaciji turizma i povećanju broja zaposlenih ne samo Virovitičko-podravske, već i okolnih županija.
Committee MembersNataša Drvenkar (committee chairperson)
Helena Štimac (committee member)
Marina Stanić (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Lower level organizational unitsKatedra za nacionalnu i međunarodnu ekonomiju
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Trade and Tourism
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeBusiness economy; specializations in: Management
Study specializationManagement
Academic title abbreviationmag.oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-23
Parallel keywords (Croatian)turistički potencijal strateško upravljanje konkurentska prednost klasteri projekti pivnice i eko sela
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:793700
CommitterGordana Kradijan