master's thesis
Istraživanje tržišta kulturne i kreativne industrije u gradu Osijeku na primjeru filmske industrije

Matko Štivić (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Katedra za kvanititavne metode i upravljanje
Metadata
TitleIstraživanje tržišta kulturne i kreativne industrije u gradu Osijeku na primjeru filmske industrije
AuthorMatko Štivić
Mentor(s)Josipa Mijoč (thesis advisor)
Abstract
Djelatnosti kulturne i kreativne industrije (DCMS, 2003.) imaju svoj izvor u individualnoj kreativnosti, sposobnostima i talentu te imaju potencijale za stvaranje bogatstva i zapošljavanja kroz generiranje i iskorištavanje intelektualnog vlasništva. Kreativna industrija nalazi se u fazi institucionalizacije bez dostupnih ujednačenih i općeprihvaćenih podjela kreativnih sektora. Svake godine djelatnosti, za koje se smatra da spadaju u kreativni sektor, generiraju sve više prihoda i otvaraju sve više novih radnih mjesta, prvenstveno za visoko obrazovano stanovništvo. Od 2001. ovaj sektor rastao je 5% godišnje (Howkins, 2003.) i procjena je da bi do 2020. ukupan iznos zarade mogao iznositi i do 6,1 bilijun dolara. Kako raste udio kreativnog sektora u BDP-u pojedinih država, tako raste potreba da se toj industriji ozbiljnije pristupi s populističkog ali i znanstveno-istraživačkog stajališta. U ovom radu kao primjer populariziranja kreativne industrije navodi se Kreativna riznica koja kao svojevrsni eksperiment okuplja kreativne profesionalce, amatere i znanstvenike. Iz istraživačke perspektive, analizira se filmska industrija te je cilj rada istražiti tko su postojeći i potencijalni korisnici, koje su njihove navike u odlascima u kina te identificiranje razloga posjeta „tradicionalnim“ kinima. Istraživanje je provedeno u siječnju 2015. godine (n=726).
Committee MembersJosipa Mijoč (committee chairperson)
Anamarija Delić (committee member)
Marina Stanić (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Lower level organizational unitsKatedra za kvanititavne metode i upravljanje
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Business Informatics
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeBusiness economy; specializations in: Business Informatics
Study specializationBusiness Informatics
Academic title abbreviationmag.oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-28
Parallel keywords (Croatian)kulturna i kreativna industrija kreativnost filmska industrija potencijalni korisnici
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:292141
CommitterGordana Kradijan