Access restricted to higher education institution's students and staff
undergraduate thesis
Ponašanje kupaca u maloj trgovini mješovite robe

Marijela Stjepanović (2016)
Metadata
TitlePonašanje kupaca u maloj trgovini mješovite robe
AuthorMarijela Stjepanović
Mentor(s)Ljerka Sedlan König (thesis advisor)
Abstract
Ovim radom istražuje se ponašanje kupaca u maloj trgovini mješovite robe. Kupac prolazi kroz pet faza u procesu kupnje i to kroz: uočavanje problema, traženje informacija, ocjenu alternativa, odluku o kupnji i fazu postkupovnog ponašanja. Različiti čimbenici koji utječu na ponašanje potrošača mogu se podijeliti u četiri skupine: kulturne, društvene, osobne i psihološke čimbenike. Svaka od tih skupina čimbenika ima i nekoliko svojih detaljnijih objašnjenja, pa se tako kulturni čimbenici dijele na kulturu, subkulturu i društveni sloj. Društveni se mogu podijeliti na referentne skupine, uloge i statuse koje osoba posjeduje i na obitelj. Osim toga, psihološki su čimbenici motivi koji pokreću osobu, percepcija, učenje, te uvjerenja i stavovi koje su kupci stekli dosadašnjim kupovinama. Osobni čimbenici nešto su detaljnije objašnjeni, s obzirom da ovdje pripada i dob kao čimbenik ponašanja potrošača, kao i zanimanje koje je usko povezano s ekonomskom okolnosti i stilom života. Istraživanje je provedeno u Vukovaru, u maloj trgovini mješovite robe „Stjepanović“. U istraživanju je korištena metoda intervjua, kao i promatranja. Rezultati pokazuju da je mlađim kupcima kvaliteta bitnija od cijene proizvoda, dok je kod starijih obrnuto. Visokoobrazovanim osobama marka proizvoda je vrlo bitna, a niže obrazovanim osobama cijena je presudna. Prodavači također utječu na kupce, pa tako najviše kupaca kaže da su djelatnice dobro informirane o proizvodima, a upravo to je za njih i najvažnije kod prodavača. Preporuka vlasniku je da za sve skupine kupaca pronađe odgovarajuće proizvode, a to znači da je potrebno povećati asortiman jeftinijih, skupljih ali i kvalitetnijih proizvoda.
Committee MembersLjerka Sedlan König (committee chairperson)
Anamarija Delić (committee member)
Aleksandar Erceg (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Lower level organizational unitsKatedra interdisciplinarnih kolegija
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Economics of Entrepreneurship
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmeEntrepreneurship
Academic title abbreviationuniv. bacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-21
Parallel keywords (Croatian)ponašanje kupaca potrošač čimbenici prodavač
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to higher education institution's students and staff
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:028754
CommitterGordana Kradijan