undergraduate thesis
Istraživanje tržišta

Nikolina Duvnjak (2015)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Katedra za financije i računovodstvo
Metadata
TitleIstraživanje tržišta
AuthorNikolina Duvnjak
Mentor(s)Mane Medić (thesis advisor)
Abstract
Istraživanje tržišta stvara sinergiju između korisne metodologije i strateških odluka prilikom provođenja koncepcije marketinga. Ono predstavlja osnovni oblik aktivnosti koji koristi poduzeću ili poslovnoj organizaciji da stekne informacije i dojam o potrošačima, nepotrošačima, konkurenciji, te distribucijskim kanalima. Kako bi tržište funkcioniralo u cijelosti, ono mora funkcionirati u svojem punom integritetu. Naime, moraju istodobno funkcionirati tržište proizvoda i usluga, tržište rada i u konačnici, tržište kapitala. Proces istraživanja tržišta pojavio se usporedno s industrijskom revolucijom, što je uzrokovalo sve veću proizvodnju, odnosno sve manju potražnju. U današnje vrijeme praksa pokazuje da prilikom provođenja istraživanja tržišta postoji „naivno“ istraživanje, svjesno i organizirano. Svako istraživanje tržišta se može predstaviti kroz definiranje pojedinih problema i ciljeva, odnosno svaka pojava koja zahtijeva daljnje objašnjenje predstavlja problem koji treba riješiti. Kako bi se uspješno obavilo istraživanje tržišta za određeni proizvod ili uslugu, potrebno je dobro procijeniti potencijalno tržište, te ga analizirati i izvući zaključke koji će odrediti koja su to tržišta na koja treba koncentrirati izvozne aktivnosti. Istraživanje tržišta nam omogućuje da donosimo ključne odluke na osnovu vjerodostojnih informacija koje dobijemo istraživanjem, kao i rješavanje problema i prepreka na putu do uspjeha u poslovanju.
Committee MembersMane Medić (committee chairperson)
Blaženka Hadrović Zekić (committee member)
Dražen Ćućić (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Lower level organizational unitsKatedra za financije i računovodstvo
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeprofessional study accounting
Academic title abbreviationbacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2015-12-08
Parallel keywords (Croatian)istraživanje tržište marketing faze informacije
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:336092
CommitterGordana Kradijan