undergraduate thesis
Poslovna komunikacija kao temelj organizacijskog dijaloga

Barbara Božiček (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Katedra za kvanititavne metode i upravljanje
Metadata
TitlePoslovna komunikacija kao temelj organizacijskog dijaloga
AuthorBarbara Božiček
Mentor(s)Jerko Glavaš (thesis advisor)
Abstract
Komunikacija predstavlja dijeljenje misli, osjećaja, stavova i ideja kroz razmjenu poruka. Poruka se šalje putem komunikacijskog kanala od pošiljatelja do primatelja te je osnovni cilj komunikacije da se poruka primi i shvati. Postoje četiri vrste komunikacije: verbalna, neverbalna, pisana i paraverbalna komunikacija. Obično komunikaciju predstavlja spoj verbalne i neverbalne komunikacije. Verbalna komunikacija čini oko 30% ukupne poslovne komunikacije. Komunikacija ima veliku funkciju u poslovnim organizacijama jer omogućava motiviranje, informiranje, kontroliranje i emocionalno izražavanje zaposlenika unutar poslovne organizacije. Poslovna komunikacija je iz tog razloga bitna jer omogućava bolji napredak same organizacije. Komunikacija je nezaobilazna aktivnost jednog čovjeka i ključna je u životima ljudi, jer međuljudski odnosi nisu mogući bez komunikacije, isto tako i poslovanje jedne organizacije nije moguće bez uspješne poslovne komunikacije unutar organizacije.
Keywordscommunication verbal nonverbal business communication
Committee MembersJerko Glavaš (committee chairperson)
Zdravko Tolušić (committee member)
Davor Dujak (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Lower level organizational unitsKatedra za kvanititavne metode i upravljanje
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Organization and Management
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmeMarketing
Academic title abbreviationuniv. bacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-26
Parallel abstract (English)
Communication is the sharing of thoughts, feelings, attitudes and ideas through instant messaging. The message is sent trough a communication channel from the sender to the recipient and the basic thing of communication is that a message is received and understood. There are four types of communication: verbal , nonverbal , written and paraverbal communication. Usually communication represents a combination of verbal and non-verbal communication. Verbal communication counts for about 30% of the total business communication. Communication has a great function in business organizations because it provides motivation, information, control and emotional expression employees within business organizations. Business communication is important because it allows a better progress of the organization itself. Communication is an necessary activity of one man and the key is in people's lives, because relationships are not possible without communication, as well as the business of an organization is not possible without a successful business communication within the organization.
Parallel keywords (Croatian)komunikacija verbalna neverbalna poslovna komunikacija
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:305303
CommitterGordana Kradijan