Abstract | Kako bi se komunikacija mogla što kvalitetnije ostvariti, potrebno je poznavati jezik,
interakcijske vještine i posjedovati određeno kulturno znanje. Komunikacija se danas
ostvaruje putem brojnih kanala. Trendovi koji se odnose na suvremenu poslovnu
komunikaciju svoj naglasak stavljaju na što osobnije obraćanje sugovornicima. U prošlom
stoljeću prevladavali su Internet, televizija, časopisi i jumbo plakati, te su na taj način u
komunikaciji dominirale slike. Danas su suvremene organizacije tradicionalnu komunikaciju
koja se odvijala putem telefona, telefaksa ili pošte, zamijenile elektronskom komunikacijom
koja svoj temelj ima u tehnologiji, te se u tom smislu u poslovnoj komunikaciji primjenjuju
e-pošta, društvene mreže, videokonferencije i slično. Elektronska komunikacija je
nezaobilazan dio komunikacije u organizacijama koji doprinosi niskim troškovima i brzom,
odnosno trenutnom razmjenjivanju informacija između osoba koje su fizički udaljene. Uspjeh
organizacije ovisi o kvalitetnoj poslovnoj komunikaciji koja se odvija između poslovnih
partnera. Poslovna komunikacija može biti i u pismenom obliku, kao što su dopisi ili
memorandumi. Pismeni oblik komunikacije podrazumijeva sporiji odgovor. Također može
biti i u usmenom obliku putem jezika koji se smatra najvažnijim sredstvom komunikacije. U
tom smislu je potrebno poznavati jezik. Također je moguće i neverbalna izražavanje putem
emocija, gesta, držanja, stavova i slično. |
Abstract (english) | In order to achieve a high-quality communication, it is necessary to know the language,
interactional skills and possess certain cultural knowledge. Today, communication is
accomplished through numerous channels. Trends related to contemporary business
communication put the emphasis on addressing the co-speaker in as personal manner as
possible. In the past century, the Intenet, television, magazines and jumbo posters had been
prevalent, and thus communication was dominated by images. Nowadays, modem
organizations have replaced traditional communication, led by telephone, fax or mail, by
electronic communication, which has its foundation in technology, and in that sense e-mails,
social networking, video conferencing and the like are used in business communication today.
Electronic communication is an indispensable way of communication in organizations, which
contributes to the low cost and rapid, or immediate, exchange of information between people
who are physically distant. The success of an organization depends on the quality of business
communication that takes place between business partners. Business correspondence can also
be in written form, such as letters or memorandum. Written communication implies a slower
response. It can also happen through the word-of-mouth, via language that is considered the
most important means of communication. In that sense, it is necessary to know the language.
Non-verbal communication through emotions, gestures, posture, attitudes and the like is also
possible. |