Access restricted to students and staff of home institution
master's thesis
The impact of Globalization on the process of Internationalization

Robert Ruteršmit (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Katedra za ekonom. i managem. gosp. subjekata
Metadata
TitleUtjecaj globalizacije na internacionalizaciju poslovanja
AuthorRobert Ruteršmit
Mentor(s)Nataša Drvenkar (thesis advisor)
Abstract
Pregled i fabula ovoga rada odnosi se na provođenje globalizacije kroz proces internacionalizacije. Ova dva fenomena često se mogu pronaći kao sinonimi koji imaju veliko značenje za razvoj poslovanja u pojedinim zemljama. Globalizacija koja kao fenomen stvara posebne načine korištenja određenih resursa i tehnologija, te internacionalizacija kao sveprisutnost na globalnom tržištu koja nameće globalne razmjere kao pravilo korištenja uvjeta stranih tržišta i samog izlaska na tržište. Jačanje značaja ova dva pojma, na prvi pogled istoznačna, odrazilo se kroz međunarodne organizacije koje su u institucionalnom smislu smatraju kao subjekti koji su temelji globalizacije u međunarodnom poslovanju tj. internacionalizaciji. U radu se analizira utjecaj i na razvoj organizacija od međunarodnog značaja, kao i pobliže istražuju osnovne informacije oko načina djelovanja Međunarodnog monetarnog fonda (u nastavku MMF), Svjetske trgovinske organizacije (u nastavku WTO) i Europske unije (u nastavku EU). Nositelji procesa globalizacije i subjekti koji nameću poslovanje na međunarodnom tržištu nose sa sobom poteškoće koje mnoge zemlje koje su u razvoju nisu u mogućnosti izvršiti, takozvane „namete“ koji se od njih traže, samim time stvaraju različite barijere na globalnom tržištu, te u poslovanju koje se negativno odražavaju na slabije razvijene zemlje. Konkretiziran je proces načina formiranja i djelovanja organizacija na svjetskoj razini, načini proširenja poslovanja, odnosno načini ulaska na strana tržišta, te nastupa na inozemnom tržištu koji se ostvaruje nakon što određena kompanija ostvari kritičnu veličinu na domaćem tržištu. Navedeno je mišljenje i razmišljanje pojedinih svjetskih autora i poslovnih lidera koji na različite načine objašnjavanju procese i pojave na inozemnom tržištu, te navode prednosti i nedostatke koji se stvaraju prilikom poslovanja na takvim tržištima.
Keywordsinternationalization globalization IMF WTO EU
Parallel title (English)The impact of Globalization on the process of Internationalization
Committee MembersNataša Drvenkar (committee chairperson)
Vladimir Cini (committee member)
Blaženka Hadrović Zekić (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Lower level organizational unitsKatedra za ekonom. i managem. gosp. subjekata
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Macroeconomics
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeMarketing
Academic title abbreviationmag.oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-08-30
Parallel abstract (English)
The main goal of this research relates to the implementation of globalization through the internationalization process. These two phenomena are often to be found as synonyms that have great significance for the development of business in the most countries in today’s world. Globalization as a phenomenon that creates special ways of using certain resources and technology, and internationalization as the ubiquity of the global market, which imposes a global scale as a rule conditions of foreign markets and for international trade. Threading these two concepts had come through the international organizations which are in institutional terms considered as entities that are “pioneers” of globalization in international business, ie. internationalization. Also, this paper analyzes the impact and international importance of the IMF, the WTO and the EU. Along with foreign direct investment (FDI) they are most important “promoters” of globalization and entities that impose and help to develop international businesses and to open economies to global market. However, many developing countries (also emerging economies) have difficulties with imposed obligations and barriers for international trade and in this cases, globalization could have a negative impact on less developed countries. This paper also explains the ways of business expansion on international market when company reach critical size in domestic market. The paper refers to many researchers who contributed to this research area whit explanation of processes and phenomena in the international market, advantages and disadvantages of globalization and internationalization.
Parallel keywords (Croatian)internacionalizacija globalizacija MMF WTO EU
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:157905
CommitterGordana Kradijan