master's thesis
SUPPLY CHAIN MANAGEMENT IN THE TEXTILE INDUSTRY

Snježana Blaževac (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Katedra za marketing
Metadata
TitleUpravljanje opskrbnim lancem u tekstilnoj industriji
AuthorSnježana Blaževac
Mentor(s)Davor Dujak (thesis advisor)
Abstract
Uloga opskrbnog lanca je zadovoljavanje potreba potrošača, te time dolazi do ostvarivanja dobiti. Unutar opskrbnog lanca nalazi se niz sudionika odnosno subjekata kao što su kupci, dobavljači, maloprodavači, veletrgovci i niz drugih sudionika. Jedno od važnih obilježja lanca opskrbe zasigurno je protok informacija. Svi sudionici u lancu komuniciraju, razmjenjuju informacije i optimiziraju procese. Osim informacija, dolazi do razmjene roba i usluga te financijskih sredstava. Vrlo je važna integracija i koordinacija lanca u cijelini kako bi se snizili troškovi. Razvojem upravljanja lancem opskrbe postaje lakše pratiti procese koji dovode do minimiziranja troškova cijelog sustava i povećanja zadovoljenja potreba potrošača. Dobavljači svoje proizvodne procese organiziraju u skladu sa maloprodavačevim potrebama. Industrija koja ima jako veliki potencijal je zasigurno tekstilna industrija, te je najdominatniji član u navedenoj industriji, odnosno član s najvećom moći upravo maloprodavač. Lanac opskrbe u tekstilnoj industriji karakterizira složenost te u navedenom lancu sudjeluje jako velik broj sudionika. Orijentacija u tekstilnoj industriji može biti na visoko modno tržište ili masovnu proizvodnju. Proizvodnja je većinom smještena u Bangladešu, Indiji, Kini i Pakistanu. U tekstilnoj industriji prisutan je razvoj strategije brzog odgovora kako bi se u što kraćem roku zadovoljile potrebe klijenata. Osim QR strategije, u tekstilnoj industriji koristi se i radiofrekventna identifikacija, ali i JIT sustav. Kako bi se navedene tvrdnje pokušale što vjernije prikazati, koriste se primjeri opskrbnog lanca poznatih modnih kuća. Zara, Benetton, te H&M predstavljaju modne kompanije čije se upravljanje opskrbnim lancem svakodnevno izučava jer mjenjaju način poslovanja u inače tradicionalnoj industriji.
Keywordstextile industry supply chain management H&M Zara Benetton
Parallel title (English)SUPPLY CHAIN MANAGEMENT IN THE TEXTILE INDUSTRY
Committee MembersDavor Dujak (committee chairperson)
Josip Mesarić (committee member)
Hrvoje Serdarušić (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Lower level organizational unitsKatedra za marketing
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeMarketing
Academic title abbreviationmag.oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-05
Parallel abstract (English)
Supply chain purpose is to please buyers needs, thus creating a profit. Supply chain consist of chain of participants, subjects, like buyers, suppliers, retailers, wholesalers and many others. One of many supply chain trades is surely flow of information. All supply chain participants communicate, share information and optimize processes. In addition of information the exchange of goods services and finances happens. Integration and coordination is very important in the supply chain to lower the costs. Development of supply chain managment makes process tracking easier and increases buyers satisfaction. Suppliers organise their production processes with retailers needs. Textile industry is the industry with the biggest potential making it most dominant member of the industry, therefore member with greatest power is retailer itself. Supply chain in textile industry characterize complexity, thus making it supply chain with highest number of participants. Textile industry orientates itself either on highend fashion market or mass production. Production is basicly set in Bangladesh, India, China and Pakistan. There is quick response strategy development in the textile industry so the clients needs are satisfied as fast as possible. Except QR strategy, textile industry uses radiofrequency identification, but also JIT system. To show that teoretical chaims are true, knewn fashion houses supply claims are used. Zara, Benetton and H&M show fashion companies whos supply chain managment is studied every day because they change way of bussiness in traditional industry.
Parallel keywords (Croatian)tekstilna industrija upravljanje opskrbnim lancem H&M Zara Benetton
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:615654
CommitterGordana Kradijan