Abstract | Dobra poduzeća prilagođavaju se promjenama, no ona izvrsna potiču na promjene. Naime,
metode upravljanja promjenom poistovjećuju se sa metodama upravljanja poslovnim
procesima. Cilj provođenja takvih promjena je zdravlje, profitabilnost i uspjeh poduzetničkog
pothvata i organizacije. Često se u učenju i razmišljanju, provođenje promjena pogrešno dovodi
u korelaciju sa provođenjem pozitivnih promjena. No za razliku od procesa promjene, odnosno
organizacijske tranzicije iz lošeg u dobro, pozitivne promjene kreiraju izvrsnost, organizacijsko
blagostanje i izvanrednost. Upravljanje pozitivnom promjenom iznimno je dugotrajno,
kompleksno i stoga fizički i emocionalno zahtjevno. Pozitivna promjena iziskuje iznimne
liderske vještine i znanja, emocije, empatiju, snagu i želju. Pozitivna promjena iziskuje
pozitivne ljude, pozitivnu viziju, pozitivne stavove i nepresušne zalihe pozitivne energije.
Promjene su svuda, one se događaju neprestano i obuhvaćaju sve razine organizacije poduzeća.
One stvaraju, ali i uništavaju poduzeća, stoga da bi poslovnom pothvatu osigurali dug i zdrav
život, potrebno ga je kontinuirano prilagođavati promjenama. Potrebno je osigurati pripremu
za izazove koji ga čekaju, odnosno osnažiti ga za preživljavanje, rast i uspjeh te je navedeno
potrebno činiti kontinuirano. Kako bi ostvarili uspjeh, lideri moraju upravljati promjenama i ne
smiju dopustiti da promjene upravljaju njima.
Promjena iziskuje planiranje, ljude, procese i kontinuiranu, transparentu i iskrenu
komunikaciju. Promjena izaziva strah od nepoznatog, a strah prouzrokuje bol. Za uspješno
pokretanje promjene potrebno je osigurati nagradu koja će osigurati užitak snažniji od boli koju
uzrokuje promjena. |
Abstract (english) | Good companies adapt to changes, but excellent ones encourage and drive changes. Leading
change could be related to the method of leading the business process. Health, profitability, and
success of the venture and organization are the goals of implementation of the change.
Identifying change with the leading of a positive change is most common mistake in academic
literature and discussions. Unlike the change as process of transition from bad into the good,
positive changes create excellence, generous and extraordinary organizations. Leading positive
change is a long-lasting and complex process, therefore physically and emotionally very
challenging and demanding. Leading positive change requires positive people, positive vision,
positive attitude and endless reserves of positive energy.
Changes are all around us, they are eminent and constant, and they impact all levels of the
organizations. Businesses bear from changes but can be destroyed in the process as well.
Therefore, adapting to changes is necessary to sustain a long and healthy organization. It is
necessary to ensure preparation for oncoming challenges, to strengthen the organization for
survival, growth, and success. To achieve this success, leaders must be leading the change
instead allowing changes to lead them.
Plan, people, processes, transparent and honest communication are crucial elements of the
change. Change causes fear of the unknown, while fear causes incredible pain. Reward that will
provide pleasure more powerful than the pain caused by the changes is necessary for successful
leading of change. |