Access restricted to higher education institution's students and staff
master's thesis
Upravljanje opskrbnim lancima u tekstilnoj industriji.

Andrea Debeljak (2015)
Metadata
TitleUpravljanje opskrbnim lancima u tekstilnoj industriji.
AuthorAndrea Debeljak
Mentor(s)Davor Dujak (thesis advisor)
Abstract
Upravljanje opskrbnim lancem obuhvaća aktivnosti nabave, proizvodnje, distribucije i prodaje, te predstavlja zahtjevan i dug proces kretanja proizvoda do krajnjih kupaca. Kako su obilježja tekstilne i modne industrije masovna proizvodnja, velika konkurencija, outsourcing proizvodnje u zemlje u razvoju, učestale promjene modnih trendova, nesigurna potražnja i slično, poduzeća se nalaze pod pritiskom da što brže odgovore na zahtjeve kupaca. Za suočavanje s navedenim izazovima, veliki broj poduzeća u tekstilnoj industriji svoja poslovanja temelji na sustavima koje je omogućio brz razvoj tehnologije. RFID tehnologija osigurava brže i bolje upravljanje proizvodnjom i zalihama, dok korištenje kombinacije QR i JIT koncepata skraćuje vrijeme od primitka narudžbe do isporuke odjevnih predmeta u prodavaonice, smanjuje višak zaliha i troškove poslovanja. Na taj način implementacija RFID, QR i JIT sustava pomaže u izgradnji učinkovitog lanca opskrbe i stvaranju konkurentske prednosti. Uvođenje spomenutih modela u poslovnu praksu mora biti pametno i dobro isplanirano, jer u suprotnome nastaju problemi, što pokazuje slučaj američkog sportskog branda Nike. Osim s pogreškama zbog neadekvatne implementacije tehnologije za predviđanje potražnje, Nike se suočio s komplikacijama u procesu outsourcing-a proizvodnje zbog iskorištavanja radne snage. Kako se ne bi našao u takvim problemima, ali i brže odgovorio na promjene na tržištu, španjolski modni brand Zara nastoji držati kontrolu nad cijelim opskrbnim lancem, te se svojim inovativnim i jedinstvenim strategijama u poslovanju izdvaja od konkurenata u tekstilnoj industriji.
Committee MembersDavor Dujak (committee chairperson)
Josip Mesarić (committee member)
Dubravka Pekanov Starčević (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Lower level organizational unitsKatedra za marketing
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeMarketing
Academic title abbreviationmag.oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2015-12-21
Parallel keywords (Croatian)SCM tekstilna industrija Nike Zara
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to higher education institution's students and staff
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:166158
CommitterGordana Kradijan