undergraduate thesis
Analiza životnog vijeka proizvoda Čipi Čips u prodaji i nabavi

Emilija-Antonija Jović (2016)
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Katedra za marketing
Metadata
TitleAnaliza životnog vijeka proizvoda Čipi Čips u prodaji i nabavi
AuthorEmilija-Antonija Jović
Mentor(s)Drago Ružić (thesis advisor)
Abstract
Svaki proizvod unutar određenog poduzeća mora proći kroz faze životnog vijeka. To se naziva strategijom životnog vijeka proizvoda. Prije nego što se proizvod počne razvijati, potrebno je imati određenu ideju do koje se može doći na različite načine. Nakon što se osmisli proizvod koji će se proizvoditi započinje njegov razvoj, odnosno proizvodnja za koju je potrebno nabaviti inpute. Nakon faze razvoja, slijedi faza uvođenja proizvoda na tržište. To je faza u kojoj se proizvod realizira na tržištu te u kojoj poduzeće i dalje posluje s gubicima. Zatim slijedi faza rasta, odnosno faza u kojoj kupci prihvaćaju proizvod te ga promoviraju svojim prijateljima, poznanicima i rodbini propagandom „od usta do usta“. Upravo ta propaganda omogućava poduzeću povećanje prodaje i ostvarenje profita. Dvije zadnje faze su faza zrelosti i faza opadanja proizvoda. Faza zrelosti je faza u kojoj se proizvod može nalaziti duže vrijeme, u njoj poduzeće ostvaruje profit, ali je on znatno manji nego u prethodnoj fazi, dok u fazi opadanja proizvod stari i potpuno odumire, te se on na kraju može i ukloniti s tržišta. U svakoj od faza poduzeće koristi određene strategije za upravljanje tim proizvodom. Na upravljanje proizvodom utječu potrošači i menadžeri. Sukladno tome, životni vijek proizvoda povezan je kako s potrošačima, isto tako i s menadžerima.
Committee MembersDrago Ružić (committee chairperson)
Josipa Mijoč (committee member)
Ivo Mijoč (committee member)
GranterSveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Ekonomski fakultet u Osijeku
Lower level organizational unitsKatedra za marketing
PlaceOsijek
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmeMarketing
Academic title abbreviationuniv. bacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-06-29
Parallel keywords (Croatian)životni vijek proizvoda razvoj proizvoda uvođenje proizvoda rast proizvoda zrelost proizvoda opadanje proizvoda potrošači menadžeri
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:145:895866
CommitterGordana Kradijan