Abstract | Svako poduzeće teži produktivnim, motiviranim i zadovoljnim djelatnicima jer samo takvi djelatnici doprinose uspješnom poslovanju i ostvarenju konkurentske prednosti. Osnaživanjem djelatnika razvija se intrinzična motivacija koja ukazuje na unutarnju volju, želju i napor pojedinca da ostvari što bolje rezultate i doprinese ne samo svom osobnom razvoju nego i razvoju organizacije čiji je član. U fokusu istraživanja ovog rada su malo, srednje i veliko poduzeće, a cilj je istražiti razlikuje li se percepcija zaposlenika, ovisno o veličini poduzeća u kojem rade, o samom konceptu osnaživanja kao i njegovom utjecaju na uspješnost poslovanja poduzeća ali i osobnog rasta djelatnika. U ovom radu provedeno je istraživanje na malom poduzeću odnosno obrtu Europlast iz Donjeg Miholjca, srednjem poduzeću Komunalac d.o.o. iz Bjelovara i velikom poduzeću Mesnoj industriji Ravlić d.o.o. iz Osijeka.
Nakon uvodnog dijela slijedi metodologija rada te su u tome poglavlju navedena i prethodna istraživanja koja se mogu povezati s ovom tematikom. I prethodna istraživanja, kao što se može vidjeti u radu, ukazuju na to da doprinos menadžmenta ljudskih potencijala, odnosno utjecaj odjela u poduzeću koji se brine o djelatnicima, njihovoj motiviranosti, obuci te spremnosti za obavljanje posla uvelike pridonosi osnaženosti djelatnika u organizacijama. Teorijski dio rada razjašnjava pojam osnaživanja te navodi komponente, i pozitivne i negativne, koje utječu na proces osnaživanja. Jedna od važnijih komponenti zasigurno je i delegiranje, uz koju neizostavno idu i obuka i razvoj djelatnika. Empirijski dio ovog rada obuhvaća rezultate istraživanja pod nazivom „Osnaživanje djelatnika kao ključan faktor uspješnog poslovanja“ koji za cilj ima utvrditi percepciju djelatnika o pojmu, procesu i važnosti osnaživanja u velikom, srednjem i malom poduzeću. Rezultati rada prikazat će proces osnaživanja i njegov utjecaj na djelatnike malog, srednjeg i velikog poduzeća. |
Abstract (english) | Every company strives for productive, motivated and satisfied employees, because only such employees contribute to successful business operations and the achievement of competitive advantage. Empowering employees develops intrinsic motivation that points to the inner will, desire and effort of an individual to achieve the best results and contribute not only to his personal development but also to the development of the organization he is a member of. The focus of this paper is small, medium and large companies, and the aim is to examine whether the perception of employees depends on the size of the company in which they work, about the concept of empowerment as well as its impact on the success of business operations as well as the personal growth of employees. In this paper, a survey was conducted on a small company, a craft company Europlast from Donji Miholjac, a medium-sized enterprise Komunalac d.o.o. from Bjelovar and a large company Ravlić d.o.o. from Osijek.
Following the introductory part follows the methodology of the work and in this chapter are mentioned previous researches that can be related to this topic. And previous research, as can be seen in the paper, suggests that the contribution of human resources management, that is, the influence of a unit that cares about employees, their motivation, training, and readiness to do business greatly contributes to the empowerment of employees in organizations. The theoretical part of the paper clarifies the concept of empowerment and states the components, both positive and negative, that affect the empowerment process. One of the most important components is certainly a delegation, with the training and development of employees being inevitable. The empirical part of this paper covers the results of research titled "Empowering employees as a key factor for success in a business", which aims to establish the perception of employees on the concept, process and importance of empowerment in a large, medium and small enterprise. The results will show the process of empowerment and its impact on the employees of small, medium and large enterprises. |